ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود کارشناسان به جزئيات توافق هسته‌ای با ايران

کارشناسان هسته‌ای ايران، کشورهای گروه ۱+۵ و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در يک نشست دو روزه درباره چگونگی اجرای توافقنامه هسته‌ای با ايران مذاکره خواهند کرد.

کارشناسان هسته‌ای ايران، قدرت‌های بزرگ و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه، ۱۸ آذرماه (۹ دسامبر) بر روی چگونگی اجرای توافقنامه هسته‌ای ژنو درباره برنامه هسته‌ای ايران مذاکره خواهند کرد.

کارخانه آب سنگين اراک

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آن‌ها در نشست دو روزه خود در ژنو تلاش خواهند کرد تا تاريخ مشخصی را برای قولی که جمهوری اسلامی برای توقف برخی از عرصه‌های برنامه هسته‌ای خود داده بود و همچنين چگونگی نظارت بر آن را تعيين کنند.

در روز چهارشنبه نمايندگان ايران تنها با نمايندگان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ديدار خواهند داشت. در اين ديدار در مورد تاريخ بازديد بازرسان آژانس از معدن گچین در بندرعباس گفت‌وگو خواهد شد.

روز گذشته گروه دو نفره بازرسان آژانس بين المللی انرژی از کارخانه آب سنگين اراک ديدار کردند.

علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی روز ۲۰ آبان‌ماه (۱۱ نوامبر) در تهران بيانيه مشترکی را با عنوان "چارچوب همکاری" به همراه يک ضميمه شش‌بندی امضا کردند که براساس آن بازرسان آژانس اجازه بازدید از کارخانه تولید آب سنگین اراک و معدن گچین را در بندرعباس را خواهند داشت.

در توافق هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمريکا، چين، روسيه، فرانسه، بريتانيا و آلمان، در تاريخ يکشنبه سوم آذرماه (۲۴ نوامبر)، تهران پذيرفت به‌مدت شش ماه توليد اورانيوم غنی‌شده خود را محدود سازد و توسعه تأسيسات هسته‌ای خود در فردو، نطنز و اراک را متوقف کند.

ايران همچنين بايد غنی‌سازی ۲۰ اورانيوم را که می‌تواند برای ساخت سلاح هسته‌ای به‌کار رود کاهش دهد و به بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی اجازه بازديد روزانه از تأسيسات هسته‌ای و مراکز غنی‌سازی اورانيوم خود را بدهد.

رضا نجفی نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی روز سوم آذرماه (۲۴ نوامبر) به خبرنگاران گفت که پيش‌بينی می‌کند اجرای توافقنامه هسته‌ای در "آخر دسامبر و يا آغاز ماه ژانويه" صورت گيرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.