ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"سقوط ۶۳ پله‌ای ايران در حوزه محيط زيست"

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران گفت بر اساس شاخص‌های جهانی محيط زيست، عملکرد محيط زيست اين کشور در سال‌های گذشته ۶۳ پله سقوط کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، معصومه ابتکار بسياری از مشکلات موجود در حوزه محيط زيست را "کج‌انديشی‌های گذشته" دانست و افزود: "امروز دکتر روحانی، رئيس جمهوری خود بر حفظ محيط زيست و بهبود آن تأکيد ويژه دارد."

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران همچنين گفت: "بايد ديد که استان فارس که سال‌ها در توليد گندم در کشور مطرح بوده به چه قيمتی به اين عنوان رسيده است، آيا توجيه اقتصادی دارد که آب را از عمق ۳۰۰ متری زمين بالا بياوريم و مخازن آب‌های زيرزمينی را نابود کنيم تا در توليد گندم اول شويم؟"

به گفته وی "اگر گندم يک محصول استراتژيک محسوب می‌شود، آب که از آن استراتژيک‌تر و حياتی‌تر است و بيشتر بايد بر روی حفظ آن تاکيد و حساسيت داشته باشيم."

معصومه ابتکار گفت: "استان فارس امروز دچار مشکلات محيط زيستی از جمله از بين رفتن آب‌های زيرزمينی است که بايد با تغيير روش‌های آبياری و تغيير نوع کشت، نسبت به جلوگيری از اين فاجعه اقدام شود."

معاون رئيس‌جمهور ايران افزود: "مشکل درياچه اروميه با مشکل استان فارس يکی است اما وضعيت اروميه بر روی زمين و در مقابل ديدگان بود اما خشکی آب‌های زيرزمينی فارس ديده نمی‌شود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.