ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش شديد وزن و تحليل توان جسمی يک زندانی سياسی محکوم به اعدام

احمد دانش‌پورمقدم، زندانی سياسی محکوم

احمد دانش‌پورمقدم، زندانی سياسی محکوم به اعدام که از بیماری کولیت اولسروز (از بيماری‌های التهاب روده) و همچنین بیماری اعصاب و روان رنج می‌برد به دلیل عدم معالجه در خارج از زندان دچار تحلیل شدید توان جسمی و کاهش وزن در حدود ۴۰ کیلوگرم شده است.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضمن اعلام اين خبر نوشته است احمد دانش‌پورمقدم ۴۳ سال سن دارد و ششم دی‌ماه سال ۸۸ خورشيدی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت شد.

وی مدت سه ماه را در سلول‌های انفرادی ۲۰۹ و۲۴۰ زندان اوين سپری کرد و در نهایت با اتهام محاربه محکوم به اعدام شد.

احمد دانش‌پورمقدم هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين با پدر ۷۱  ساله خود محسن دانش‌پورمقدم که شرایط پرونده‌اش مشابه فرزندش است به‌سر می‌برد.

همچنین مطهره بهرامی‌حقیقی مادر ۶۲ ساله احمد دانش‌پورمقدم نيز در بند زنان زندان اوین با همین اتهام در بلاتکلیفی حقوقی قرار دارند.

اين گزارش می‌افزايد، ملاقات این خانواده در زندان با یکدیگر فقط ۲۰ دقیقه در ماه است که بسیار کمتر از مدت تعیین شده در آئین‌نامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    احمد دانش مقدم در تظاهرات سیاسی 88 دستگیر شد و محکوم به اعدام ! اما انسان فاسدی چون سعید مرتضوی ازاد است و مستظهر به پشتیببانی فاشیست توتالیتری که مبارزه سیاسی را جرم می داند !http://melimazhabi.com/?tag=%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%82%D8%AF% اD9%85

  • mmansour piry khanghah

    اگر این شخص و پدر و مادرش صرفأ به خاطر مخالفت با دین زندای شده اند،نشان از ضدد مردمی بودن نظام مردمسالاری دینی است و اگر چیز دیگریست که طبق معمول مدافعان دروغین حقوق بشر با دروغگویی و لاپوشی خود، سعی مکنند که نظر مردم را نسبت به نظام بدبین تر کنند و اهداف ضد اسلامی و ضد ایرانی در پس پرده چنین اخباری است،باید بگویم که جنایت با جنایت و نیز جنایتکار در مسند قدرت و جنایتکاران در اپوزیسیون هیچ فرقی با هم ندارند. در هر صورت اعدام  انسان های سیاسی درست نیست و با روح دمکراسی مغایر بوده و غیر انسانی است.