ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو تن از فعالان مجازی در ایران

محمد امين اکرمی و مهدی

محمد امين اکرمی و مهدی ری‌شهری تنگستانی دو تن ديگر از مديران و فعالان فيس‌بوک توسط اطلاعات سپاه پاسداران ايران بازداشت شده‌اند.

به گزارش کلمه، محمد امين اکرمی از ايرانيان خارج از کشور بوده که حدود شش ماه پيش از هند به ايران بازگشته است و از اوايل آذرماه در بازداشت اطلاعات سپاه و در بند دو- الف تحت بازجويی قرار دارد .

مهدی ری‌شهری تنگستانی اهل شاهين‌شهر اصفهان است و يک ماه پيش توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

در هفته‌های گذشته موج بازداشت وب‌نگاران از سوی اطلاعات سپاه آغاز شده است.

مخالفان حکومت ايران می‌گويند سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با بازداشت و “شکنجه” مديران صفحه‌های پرطرفدار فيس‌بوک در اين کشور، توانسته کنترل اين صفحه‌ها را در دست بگيرد.

بر پايه اين گزارش “بازجويان سپاه با در اختيار گرفتن اين صفحه‌ها به ابزاری برای نظارت و کنترل بر کاربران فيس‌بوک دست يافته و پيش‌بينی می‌شود پس از چندی با اعلام هک شدن صفحه‌های پر مخاطب به دنبال ايجاد رعب در فضای مجازی باشند، اين در حالی است که «عامل انسانی» تحت فشار و شکنجه، نقش کليدی در پروژه آن‌ها دارد نه توانايی فنی.”

اين گزارش می‌افزايد: “فعالان اينترنتی بازداشت شده در بند دو ـ الف سپاه، زير فشار و تهديد مجبور به حضور در مصاحبه‌های تلويزيونی شده‌اند که در آن از آن‌ها خواسته شده عليه خود اعتراف کرده و سخنانی در مورد مفاسد و مضرات شبکه‌های اجتماعی مانند فيس‌بوک بر زبان آورند.”

به گفته کلمه “با توجه به ضعف شديد سپاه در زمينه سايبری و تبليغات آن‌ها مبنی بر وجود ارتش قدرتمند سايبری معمولا به‌صورت کور و اتفاقی و بيشتر برای ايجاد رعب و ترس در فضای مجازی صورت می‌گيرد.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.