ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ۴۵ ميليون نفر در جهان از سرزمين خود گريخته‌اند

کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل

کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل امروز جمعه ۲۹ آذرماه (۲۰ دسامبر) در گزارشی اعلام کرد که بيش از ۴۵ ميليون نفر در جهان مجبور به ترک خانه يا کشور خود شده‌اند.

پناهجويان آفريقايی در اسرائيل

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اين رقم بالاترين تعداد پناهجويان از دهه ۱۹۹۰ ميلادی تاکنون است.

در همين حال تعداد پناهجويان در کشورهايی چون سوريه، افغانستان، سومالی، سودان و کنگو که در آن‌ها درگيری‌های نظامی جريان دارد چنان افزايش داشته که از سال‌های دور به اين سو بی‌سابقه است.

برپايه گزارش کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل، کشورهايی که بيشترين پناهجو را در جهان پذيرفته‌اند ايران و پاکستان، دو کشور همسايه افغانستان، و اردن و لبنان، کشورهای همسايه سوريه هستند.

تنها در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۳، پنج ميليون و ۹۰۰ هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند. اين در حالی است که در کل سال ۲۰۱۲ تعداد اين افراد هفت ميليون و ۷۰۰ هزار نفر بود.

همچنين از ماه ژانويه تا ژوئن سال جاری فقط ۱۹۰ هزار نفر توانسته‌اند به کشورهای خود بازگردند.

کميساريای عالی پناهندگان سازمان ملل در دفتر ژنو اين آمار را از ۱۲۰ کشور جهان جمع‌آوری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 27

    […] سازمان ملل: ۴۵ میلیون نفر در جهان از سرزمین خود گریخته‌…رادیو زمانه ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳ به‌گزارش خبرگزاری آلمان، این رقم بالاترین تعداد پناهجویان از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون است. در همین حال تعداد پناهجویان در کشورهایی چون سوریه، افغانستان، سومالی، سودان و کنگو که در آن‌ها درگیری‌های نظامی جریان دارد چنان افزایش داشته که از سال‌های دور به این سو بی‌سابقه است. تنها در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۳، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند. این در حالی است که در کل سال ۲۰۱۲ تعداد این افراد هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود. […]