ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرايط رائول کاسترو برای گفت‌وگو با آمريکا

رائول کاسترو، رئيس‌جمهور کوبا اعلام

رائول کاسترو، رئيس‌جمهور کوبا اعلام کرد که اگر به استقلال و سيستم سياسی کوبا احترام گذاشته شود، حاضر است با آمريکا گفت‌وگو کند.

ديدار کوتاه رائول کاسترو و باراک اوباما در مراسم يادبود نلسون ماندلا

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو که در پارلمان کوبا سخن می‌گفت در همين حال افزود اما در شرايطی غير از اين حاضر است "۵۵ سال ديگر محاصره اقتصادی آمريکا را تحمل کند".

رئيس‌جمهور کوبا گفت: "اگر ما واقعا خواهان پيشرفت روابط دوجانبه هستيم، بايد ياد بگيريم به تفاوت‌های يکديگر و به زندگی مسالمت‌آميز احترام بگذاريم. تنها راه اين است."

رائول کاسترو گفت: "ما در موارد متعدد شرايط خود را برای يک گفت‌وگوی احترام‌آميز، برابر و بدون به خطر انداختن استقلال، حاکمیت ملی و حق تعیین سرنوشت ملت، با آمريکا اعلام کرده‌ايم."

وی افزود: "ما از آمريکا نمی‌خواهيم که سيستم سياسی و اجتماعی خود را تغيير دهد و همين را برای مذاکره در مورد خود نيز می‌خواهيم."

در جريان برگزاری مراسم يادبود نلسون ماندلا، رئيس‌جمهور پيشين آفريقای جنوبی در ژوهانسبورگ، رائول کاسترو و باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا ديدار کوتاهی با هم داشتند و دست يکديگر را فشردند. اين تصوير در بيشتر کشورهای جهان منتشر شد.

کوبا و ايالات متحده از سال ۱۹۶۱ تاکنون روابط ديپلماتيک نداشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.