ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه «پوسی رایوت» به مبارزاتشان ادامه می‌دهند

ژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، دو عضو گروه «پوسی رایوت» بعد از آزادی یکدیگر را در «کراسنوژارسک» در سیبری ملاقات کردند. آنها می‌خواهند به تلاش‌شان برای به‌دست آوردن آزادی‌های مدنی در روسیه ادامه دهند.

ژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، دو عضو گروه «پوسی رایوت» بعد از آزادی یکدیگر را در «کراسنوژارسک» در سیبری ملاقات کردند. آنها می‌خواهند به تلاش‌شان برای به‌دست آوردن آزادی‌های مدنی در روسیه ادامه دهند.

نادژدا تولوکونیکووا و ماريا آليوخينا

ژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، دو عضو گروه پوسی رایوت دوشنبه دوم دی‌ماه (۲۳ دسامبر) در چارچوب عفو عمومی تصویب‌شده در پارلمان روسیه، از زندان آزاد شدند.

ماریا آلیوخینا: «آزادی به ارتفاع دیوارهایی که تو را در بر گرفته‌اند بستگی ندارد.»

ماریا آلیوخینا در گفت‌و‌گو با اشپیگل آن‌لاین درباره دگرگونی‌هایی که در اردوگاه سیبری در او اتفاق افتاده است می‌گوید: «در اردوگاه متوجه شدم که آزادی به ارتفاع دیوارهایی که تو را در بر گرفته‌اند بستگی ندارد. در اردوگاه موقعیت‌های دشواری وجود داشت و انسان می‌بایست هر لحظه بین خوب و بد، یکی را انتخاب کند.»

ماریا آلیوخینا، نادژدا تولوکونیکووا و یکاترینا ساموتسویچ در ماه فوریه ۲۰۱۲ در حال اجرای نیایش به سبک پانک علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بازداشت شدند و در ماه اوت به اتهام اوباشگری و به دو سال حبس محکوم گردیدند.

یکاترینا ساموتسویچ ۱۰ اکتبر سال گذشته پس از شش ماه تحمل زندان آزاد شد.

ماریا آلیوخینا و نادژدا تولوکونیکووا می‌بایست تا ماه مارس ۲۰۱۴ در زندان می‌ماندند اما از قانون عفو عمومی استفاده کرده و به‌ویژه به‌دلیل آن‌که هر دو مادر هستند از زندان آزاد شدند.

بعد از ماریا آلیوخینا (چپ) ژدا تولوکونیکووا (راست) از اردوگاه سیبری آزاد شد

ماریا آلیوخینا در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی گفت: «من فکر می‌کنم که این عفو نه یک اقدام بشردوستانه بلکه عملیاتی بر پایه روابط باشد.»

ماریا آلیوخینا: «هر چه می‌گذرد تندروها در روسیه قدرت بیشتری به دست می‌آورند و آزادی‌های مدنی محدودتر می‌شود.»

آلیوخینا درباره تحولات سیاسی در روسیه می‌گوید: «قوانینی در روسیه تصویب می‌شوند که به موجب آن انسان‌های اهل فکر مجبور می‌شوند کشورشان را ترک کنند. رسانه‌های دولتی پر است از تبلیغات ضد غرب. قرار است قانون اساسی تغییر کند. هر چه که می‌گذرد تندروها قدرت بیشتری به دست می‌آورند و آزادی‌های مدنی محدودتر می‌شود.»

پدر نادژدا تولوکونیکووا هم به رویترز گفته بود این عفو عمومی تنها یک «بازی مقام‌های مرکزی» است.

ماریا آلیوخینا درباره دشوارترین لحظاتی که در اردوگاه سیبری از سر گذرانده می‌گوید: «در اردوگاه‌ها قرار نیست زندانیان "اصلاح" شوند. انسان‌ها را وادار می‌کنند به خیانت به هم و به اینکه همدیگر را لو بدهند. عرف و روابط انسانی کاملاً از بین می‌رود. برای من بسیار دردناک بود که می‌دیدم چگونه زنان زندانی کاملاً در خدمت سیستم قرار می‌گیرند.»

ولادیمیر پوتین روز پنج‌شنبه ۲۸ آذرماه (۱۹ دسامبر) در نشست رسانه‌ای خود از عفو عمومی گسترده در این کشور سخن گفت و اعلام کرد که این عفو عمومی شامل میخائیل خودورکوفسکی، میلیاردر روسی و از مخالفانش، نادژا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، و ۳۰ فعال وابسته به گرین‌پیس، از گروه‌های مدافع محیط زیست نیز می‌‌شود.

ژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا بعد از آزادی یکدیگر را در «کراسنوژارسک» در سیبری ملاقات کردند. آنها می‌خواهند به تلاش‌شان برای به‌دست آوردن آزادی‌های مدنی در روسیه ادامه دهند.

آلیوخینا می‌گوید: «بدون هنر اعتراضی زندگی بی‌معنی است. ما در پی راه‌هایی خواهیم بود برای بیان هنری و دفاع از حقوق مدنی.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 28

    […] گروه «پوسی رایوت» به مبارزات‌شان ادامه می‌دهند رادیو زمانه ۴ دی ۱۳۹۲ ژدا تولوکونیکووا و ماریا آلیوخینا، دو عضو گروه «پوسی رایوت» بعد از آزادی یکدیگر را در «کراسنوژارسک» در سیبری ملاقات کردند. آنها می‌خواهند به تلاش‌شان برای به‌دست آوردن آزادی‌های مدنی در روسیه ادامه دهند. […]

  • afarin be pusy riot

    جان کری یکی از مجربترین و پر نفوذ ترین وزرای خارجه امریکاست . او یک دموکرات لیبرال پایبند به اصول است . شخصیت استخوانداری است که در میان سیاست مداران جهان کمیاب است. همین ویژگی به همقطاران او در کشورهای دیگر اجازه میدهد با اطمینان با او مذاکره و به نتیجه منصفانه برسند. فرصتی بهتر از این برای هرکس در ایران که واقعا خواستار صلح و رابطه عرفی بین المللی با امریکا باشدوجود ندارد. چون در امریکا فقط در زمان هنری کیسینجر که معمار پرقدرت سیاست خارجی امریکا از حزب جمهوری خواه بود چنین شفافیت سیاسی و اصول گرایی در سیاست خارجی امریکا وجود داشته . لازم به ذکر هم نیست که خاورمیانه هم دیگر مهمترین منطقه حساس امنیتی برای امریکا نیست واین پتانسیل بالایی برای توافق های استراتژیکی ریسک الود ایجاد میکند. اگر ما ایرانیان از هر گروه و مرامی همانگونه که به قدرت شوروی و چین و روسیه تمکین و یا ابراز اعتماد می کنیم و یا بهر دلیلی انچه از انها میبینیم را هر چقدر زشت باشد یا ندیده میگیریم ٬یا توجیه می کنیم ٬یا صرفا انرا به این دلیل ساده که هرکشوری حق دارد منافع سیاسی خودش را مد نظر داشته باشد قورت میدهیم ٬به امریکا و کردار مثبت و منفی اش هم با همان عینک نگاه کنیم٬هیچ مانعی بر سر راه توسعه سیاسی یا اقتصادی ایران که عامل خارجی داشته باشد نخواهیم یافت . لازم به ذکر است اوباما و برخی از مشاورین دموکرات او هم مثل بعضی از جمهوری خواهان هنوز در نیت سران ج ا در این سیاست جدید تردید دارندو برخی از انها با اتکا به سیاست های فریبکارانه گذشته ج ا این حرکت را یک بازی برای خرید وقت و یا فرار از فشار تحریم ها میدانند . فراموش نکنید که بسیاری از اپوزیسیون ضد امریکایی که *** دارندکاملا همین نظر را دارند. اما جمهوری خواهان و دموکرات های مردد ( دموکرات های ابی ) با اصل مذاکره و حتا مصالحه برای پایان دادن به خیره سریهای ج ا مخالف نیستند. درست برعکس تندروهای ج ا و اپوزیسیون که ذاتا با نزدیکی و مصالحه ج ا و غرب مخالفندچون همه انها منافع کلان اقتصادی و سیاسی دارند در این بازار خصومت ضدامپریالیستی و ضد امریکایی گری ایمانی فرقه ای. اینجاست که همه باید نقش تاریخی خود را برای پرده اخر بازی کنند چون پس از این نمایش سیاسی بزرگ قرن یاهمه چیز مثل سینمای هند به خوشی پایان می یابد و یا سینما تیاتر هم با بازیگر و تماشاچی در اتش جنون خواهند سوخت ایرانیان باید پشت روحانی - ظریف -ولایتی بایستند ایت الله خامنه ای جلوی دیوانگی تند روها بگیرد اوباما به توصیه های جان کری گوش دهد جمهوری خواهان و دموکراتهای ابی بپذیرند که بدون بردباری و عدم اقدامات تحریک امیز سنا و کنگره ما هرگز نخواهیم فهمید که ایا ج ا واقعا تغییر سیاست داده یا نه . چون روی دیگر این سکه را همه میدانیم .نیازی به شرط بندی نیست. البته حق با شما است . که ذوق زدگی و شل کردن یکباره تحریم ها به دور از خردورزی سیاسی است . اما خالی کردن دست روحانی و ظریف هم کاملا نابخردانه است . کندی با خروشچف چنین نکرد و نیکسون بازایوزیانگ و مایو. به توصیه مغز متفکر تان هنری کیسینجر گوش دهید که به اوباما پیشنهاد کرد مذاکره با ایران را سریعا به پیش ببرد.