ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه عضو مجاهدين خلق در حمله خمپاره‌ای به اردوگاه ليبرتی کشته شدند

در چهارمين حمله به اردوگاه ليبرتی، محل اسکان اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران در عراق، سه عضو اين سازمان کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

شامگاه پنج‌شنبه پنجم دی‌ماه (۲۶ دسامبر)، سه عضو سازمان مجاهدين خلق ايران، نيروی اصلی شورای ملی مقاومت، در حمله خمپاره‌ای به اردوگاه ليبرتی در نزديکی فرودگاه بغداد کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند.

اردوگاه ليبرتی

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمريکا اين حمله را به‌شدت محکوم کرد و از دولت عراق خواست تا تدابير بيشتری برای حفاظت از اردوگاه ليبرتی، محل اسکان نيروهای مجاهدين خلق در نظر بگيرد.

شورای ملی مقاومت اعلام کرد سه عضو مجاهدين خلق که در جريان اين حمله کشته شدند محمود برنافر، محمدجواد صالح تهرانی و عباس نامور نام دارند. اين سه نفر تا ساعت ۱۲ و نيم شب به‌وقت محلی جان خود را از دست دادند.

اين چهارمين حمله خمپاره‌ای به اردوگاه ليبرتی در سال جاری ميلادی است.

در اردوگاه ليبرتی که يک اردوگاه قديمی نيروهای نظامی آمريکا است سه هزار نفر از اعضای مجاهدين خلق به‌سر می‌برند.

واثق البطاط، فرمانده گروه شبه‌نظامی شیعی به نام "ارتش مختار"، که به‌گفته مجاهدين خلق از دولت نوری مالکی تغذيه می‌شود در گفت‌وگو با رويترز مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

واثق البطاط گفت اين گروه "۲۰ راکت کاتيوشا و خمپاره به سوی اردوگاه ليبرتی پرتاب کرده است".

شورای ملی مقاومت در بيانيه‌ای اعلام کرد: "اين نخستين بار نيست که دولت نوری مالکی برای پنهان کردن جنايت‌هايش زير پوشش البطاط عمل می‌کند."

در اين بيانيه آمده است شورای ملی مقاومت در روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ (۱۳ فوريه ۲۰۱۳)، چهار روز پيش از نخستين حمله خمپاره‌ای به اردوگاه ليبرتی، در يک بيانيه مطبوعاتی هشدار داده بود که حکومت ايران و دولت عراق برای رد گم کردن، گروه جديد "ارتش مختار" را جايگزين مهره‌های سوخته‌ای چون گروه "کتائب حزب‌الله" کرده‌اند.

بيانيه شورای ملی مقاومت همچنين آورده است که "ارتش مختار" در بهمن‌ماه ۱۳۹۱ و تنها پنج روز پيش از حمله به اردوگاه ليبرتی تشکيل شده و تحت حفاظت پليس و ارتش عراق فعاليت می‌کند.

محمد جواد صالح تهرانى ، محمود برنافر و عباس نامور، سه عضو مجاهدين خلق در حمله به اردوگاه ليبرتی کشته شدند.

اين در حالی است که دولت مالکی تاکنون دخالت خود در حمله‌های متعدد به مجاهدين خلق را رد کرده است.

سازمان مجاهدين خلق پس از انقلاب ايران در دهه ۱۳۶۰ (۱۹۸۰) به‌شدت در ايران سرکوب شد و بيشتر اعضای آن مجبور به ترک کشور شدند.

اين سازمان سپس به‌هنگام جنگ ايران و عراق، با حمايت حکومت صدام حسين در شمال شرقی بغداد در اردوگاه اشرف مستقر شد و چندين عمليات نظامی عليه حکومت ايران انجام داد.

اعضای مجاهدين خلق در سال ۲۰۰۳ ميلادی که آمريکا عراق را اشغال کرد و صدام حسين سرنگون شد، خلع سلاح شدند. از آن زمان دولت جديد عراق که بيشتر اعضای آن را شيعيان تشکيل می‌دهند و به حکومت ايران نزديک هستند تلاش دارد تا نيروهای مجاهدين خلق را از خاک خود بيرون کند.

روز يکشنبه دهم شهريورماه سال جاری در حمله به اردوگاه اشرف ۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق کشته و هفت نفر از آنان به گروگان گرفته شدند. سازمان مجاهدين خلق عاملان اين کشتار را حکومت‌های ايران و عراق دانست.

خشونت‌های سال جاری ميلادی در عراق از سال ۲۰۰۸ بی‌سابقه بوده است. از آغاز سال جاری ميلادی تاکنون شش هزار و ۷۰۰ نفر در اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهران

    دلسوزی برای این *** مثل دلسوزی برای کشته شدگان طالبان و القاعده می ماند. همگی مسلمان رادیکال هستند و بدتر از هزار آخوند. تف بر اسلام

  • baba

    ظاهرا مذاکرات ژنو شامل خیلی موارد بوده که از چشم مردم ایران  امریکا مخفی مانده  ! اعطای  اسلحه برای مالکی بر سرکوب مردم عراق نیز از موارد مورد  سوال از اوبا ما و کری تو سط مردم  امریکا بوده .