ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵ درصد ايرانی‌ها بی‌سوادند

علی باقرزاده، رئيس سازمان نهضت

علی باقرزاده، رئيس سازمان نهضت سوادآموزی ايران اعلام کرد که ۱۵ درصد از جمعيت کشور همچنان بی‌سوادند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی باقرزاده گفت: "در آخرين سرشماری در جمعيت ۶۷ ميليون و ۶۸۱ هزار نفر بالای شش سال، ۵۷ ميليون و ۳۶۱ هزار نفر (۸۵ درصد) خود را باسواد و ۹ ميليون و ۷۱۹ هزار نفر (۱۴.۴ درصد) خود را بی‌سواد اعلام کرده‌اند. همچنين ۶۰۰ هزار نفر وضعيت سوادشان مشخص نشده است."

به‌گفته وی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که گروه هدف برای کاهش آمار بی‌سوادی است، از ۵۰ ميليون و ۸۴۵ هزار نفر جمعيت اين گروه، ۴۷ ميليون خود را باسواد و سه ميليون و ۴۵۶ هزار نفر (۶.۸) خود را بی‌سواد اعلام کرده‌اند. وضعيت ۳۸۱ هزار نفر از آن‌ها نيز روشن نيست.

همچنين در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال يک ميليون و ۶۰۰ هزار نفر از افراد بی‌سواد در نقاط شهری و يک ميليون و ۸۰۰ هزار نفر در نقاط روستايی زندگی می‌کنند که از اين تعداد يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد بی‌سواد مرد و دو ميليون و ۲۰۰ هزار نفر زن هستند.

رئيس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: "جايگاه ايران در دنيا با توجه به مکانيزم‌ها و روش‌های سوادآموزی، جايگاه مناسبی نيست و بر اساس اعلام يونسکو، رتبه ايران در موضوع سوادآموزی در ميان ۱۶۴ کشور، رتبه ۸۶ اعلام شده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.