ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست فعالان عرصه فرهنگ و هنر از مردم برای حل مشکل محيط زيست

بيش از ۱۰۵ تن از

بيش از ۱۰۵ تن از فعالان عرصه فرهنگ و هنر ايران در نامه‌ای از هموطنان خود خواستند تا با اعطای يارانه برای حل مشکلات زيست‌محيطی اقدام کنند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) اين کنشگران فرهنگی که در ميان آن‌ها چهره‌های مطرح سينما، موسيقی، ادبيات، تئاتر و روزنامه‌نگاری ديده می‌شوند از وضعيت فاجعه‌بار محيط زيست ايران نوشته و گفته‌اند  "زنگ خطر در حوزه‌های گوناگون آن به صدا درآمده است."

آن‌ها در نامه خود به "خشک‌شدن درياچه اروميه، از بين رفتن جنگل‌ها، خشک شدن زاينده‌رود، بحران رود کارون، وضعيت ناگوار اقليم خوزستان به‌ويژه آب و هوای اهواز و برخی استان‌های مرزی و غربی کشور همچون ايلام، بحران درياچه هامون، آلودگی مرگبار هوای تهران، اصفهان، اراک و ديگر شهرهای بزرگ و..." اشاره کرده و نوشته‌اند: "هر تأخيری در مبارزه با بحران زيست‌محيطی زيان‌های جبران‌ناپذير و ماندگار بر پيکر سرزمين‌مان بر جای خواهد گذاشت."

فعالان فرهنگی با بيان اين‌که "نهادهای دولتی وظيفه دارند که با تمام امکانات خود به ياری حرکت‌های مدنی بيايند و از آن‌ها به طرق گوناگون در نيل به اهدافشان حمايت کنند"، افزوده‌اند: "نه فقط در ايران که در تمام جهان، مشارکت مردمی در اموری چون جلوگيری از تخريب محيط زيست و فجايع ناشی از آن امری است رايج و حتی واجب."

آن‌ها به مردم پيشنهاد داده‌اند که در گام نخست يارانه‌های خود را به پيشبرد هدف حفظ محيط زيست ايران اختصاص دهند.

امضاءکنندگان نامه نوشته‌اند: "گزارش برنامه‌ها و روند و شيوه مصرف کمک‌های شما با بهره‌گيری از نظر و نظارت کار‌شناسان معتمد و سازمان‌های مردم‌نهاد و مدنی به صورت شفاف به آگاهی همگان خواهد رسيد."

آن‌ها اعلام کرده‌اند که در بيانيه بعدی ساز و کار اجرايی اين پيشنهاد را پس از پاسخ مسئولان به آگاهی مردم خواهند رساند.

رونوشت اين نامه به معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران ارسال شده است.

کسانی چون مرضيه برومند، رخشان بنی‌اعتماد، منيژه حکمت، تهمينه ميلانی، پگاه آهنگرانی، داريوش مهرجويی، کيومرث‌ پوراحمد، داود رشيدی، رضا کيانيان، هوشنگ ظريف، فريدون شهبازيان، همايون شجريان، علی‌رضا قربانی، خشايار ديهيمی، فاطمه راکعی، فتح‌الله بی‌نياز، زهره تنکابنی، فرزانه طاهری، اميرحسين چهل‌تن، ماشاءالله شمس‌الواعظين و پيمان هوشمند‌زاده اين نامه را امضا کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.