ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۴ انفجار مين طی دو سال در قصرشيرين

 ياور محمدی، سرپرست فرمانداری قصرشيرين

 ياور محمدی، سرپرست فرمانداری قصرشيرين گفت: "از سال ۹۰ تاکنون در اين شهرستان مرزی ۸۴ مورد انفجار مين و مواد منفجره باقی مانده از دوران دفاع مقدس در اراضی و مناطق آلوده به مين رخ داده است."

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، محمدی شامگاه چهارشنبه ۱۱ دی در جلسه بررسی وضعيت پاکسازی مناطق آلوده به مين قصرشيرين، افزود: "بر اثر اين انفجارها ۱۰ نفر جان باخته و ۶۷ نفر نيز مجروح شدند و ۲۱ دستگاه خودرو نيز از بين رفته است."

به گفته وی، با توجه به حضور عشاير و ايلات مختلف در منطقه "نگرانی‌های جدی برای مين‌روبی وجود دارد و فضا نگران‌کننده است لذا می‌طلبد که بازنگری در بحث پاک‌سازی اراضی آلوده به مين اين شهرستان انجام شود."

فتح‌الله حسينی، نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلان‌غرب در مجلس نيز با انتقاد از برگزاری جشن پاک‌سازی اراضی آلوده به مين استان کرمانشاه در سال گذشته گفت: "آيا ۳۵ سال کافی نيست که مردم مناطق مرزی هنوز با مين و خطرات ناشی از انفجار آن مواجه باشند؟"

به گفته حسينی " از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ مورد حادثه انفجار مين فقط در شهرستان قصرشيرين و در اراضی آلوده به مين رخ داده است که متأسفانه در اثر آن سه نفر کشته شده و ۱۱ نفر مجروح شده‌اند."

وی افزود: "هم‌اکنون ۱۴ نقطه در قصرشيرين به‌عنوان منطقه خطر اعلام شده است که انتظار داريم با حضور پررنگ اکيپ‌های مين‌زدايی کار بازنگری و پاک‌سازی عمقی از اراضی انجام و دنبال شود."

همچنين شهريار حيدری، مديرکل امنيتی، انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: "بيشترين وسعت اراضی آلوده به مين کشور در استان ايلام، خوزستان و سپس کرمانشاه است ولی تمرکز و تراکم مين در قصرشيرين کرمانشاه بيش از تراکم کشوری است ضمن اين‌که در اين منطقه بيشترين تلفات را داشته‌ايم، بنابراين نيازمند فعاليت‌های ويژه‌تری است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسلمان دروغگو

    اقای یاور محمدی در این ایران فلک زده مسولین بیشتر به فکر این هستند که چطور میتوان برای خود و خانواده رانت بگیرند. چه کسی به فکر جان مردم است. شما بهتره که پیشنهاد کنید تا فرزندان این مسولین حداقل در ازای گرفتن این همه رانت تحصیلی و و و کمی کمک کنند تا این مینها جمع اوری شوند