ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ نفر در درگيری‌های پليس و اسلامگرايان در مصر کشته شدند

امروز جمعه، ۱۳ دی‌ماه (سوم

امروز جمعه، ۱۳ دی‌ماه (سوم ژانويه) قاهره و چندين شهر مصر بار ديگر صحنه درگيری‌های پليس و اسلامگرايان طرفدار اخوان‌المسلمين بودند. در اين درگيری‌ها ۱۱ تن از معترضان توسط پليس کشته شدند.

درگيری در خيابان‌های قاهره

به‌گزارش رويترز، اعضای اخوان‌المسلمين و اسلامگرايان طرفداران محمد مرسی، رئيس‌جمهور برکنارشده مصر، همچنان به سازماندهی اعتراضات خود در اين کشور ادامه می‌دهند. در حالی که دولت مورد حمايت نظاميان، اخوان‌المسلمين را جزو گروه‌های تروريستی قرار داده است آن‌ها برکناری مرسی در سوم ژوئيه را کودتا عليه انقلاب مصر می‌دانند و همچنان در اعتراض به اين اقدام به خيابان‌ها می‌آيند.

در قاهره و اسکندريه چند نفر بر اثر اصابت گلوله کشته شدند. در اسکندريه يکی از کشته شدگان زن بود. هنوز روشن نيست که اين زن در تظاهرات شرکت کرده بود يا از آن محل عبور می‌کرد.

در اسماعيليه اسلامگرايان پس از نماز جمعه به خيابان آمدند که در اين تظاهرات نيز چند نفر توسط پليس از پای در آمدند.

در فيوم، واقع در جنوب غربی قاهره، يکی از تظاهرکنندگان با شليک پليس به سرش کشته شد. در منيا نيز خبر کشته شدن تظاهرکنندگان می‌رسد.

در روزهای ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه (۱۴ و ۱۵ ژانويه) مصری‌ها در همه‌پرسی قانون اساسی جديد شرکت می‌کنند.

قانون اساسی جديد احزاب سیاسی مذهبی را ممنوع کرده و قدرت ارتش را به‌عنوان یک بازیگر کلیدی در صحنه سیاست مصر افزایش می‌دهد.

با اين قانون، اخوان‌المسلمين که زندگی اجتماعی مصر را زير تأثير خود دارد و از زمان سقوط حکومت حسنی مبارک در همه انتخابات پيروز شده‌ است می‌تواند بيشتر به حاشيه کشانده شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.