ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهر فلوجه به تصرف جهادگرایان در آمد

شبه‌نظامیان موسوم به “دولت اسلامی

شبه‌نظامیان موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (ایزیل)، شهر فلوجه و بخش‌هایی از شهر رمادی در غرب بغداد را در اختیار خود گرفته‌اند.

 این دو شهر از زمان حضور نظامیان آمریکایی در عراق، کانون شورشیان نزدیک به القاعده محسوب می‌شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد امنیتی عراق می‌نویسد که کنترل بخش‌هایی از رمادی، مرکز استان انبار نیز از دست نیروهای دولتی خارج شده است.

شاهدان عینی می‌گویند، نیروهای "ایزیل" لباس‌های سیاه بر تن دارند و با پرچم‌های القاعده در شهر تردد می کنند. گزارشگر فرانس‌پرس خبر داده که هیچ نیروی دولتی یا عشایر حامی دولت در فلوجه یا رمادی دیده نمی‌شوند.

 مغازه‌های فلوجه و رمادی بسته‌اند و در خیابان‌ها تنها جهادگرایان و اتومبیل‌های سوخته به چشم می‌خورند.

 گروه اسلامگرای "دولت اسلامی عراق و شام" در سوریه نیز نقاطی را به تصرف خود در آورده است.

ارتش عراق روز شنبه چهارم ژانویه، برای مقابله با شورشیان فلوجه از آتش توپخانه استفاده کرد. مقامات محلی و نمایندگان قبایل گفته‌اند که درگیری‌های این روز ۸ تن کشته و ۳۰ تن مجروح بر جای گذاشته است.

فرمانده نیروی زمینی عراق، ژنرال علی غیدان مجید به فرانس پرس گفته که پلیس و نیروهای عشیرتی، سپری حمایتی برای سربازان دولتی ساخته‌‌اند تا  فلوجه هر چه سریع‌تر تحت کنترل دولت مرکزی درآید.

سه گروه در حال حاضر در فلوجه  درگیر نبردها هستند که عبارتند از نیروهای مسلح عراقی و قبایل متحد، ایزیل و شورای نظامی قبایل مخالف دولت.

روز جمعه سوم ژانویه، بیش از یکصد نفر در درگیری‌های رمادی و فلوجه کشته شدند. فلوجه در هفتاد کیلومتری و رمادی در چهل کیلومتری بغداد واقع شده‌اند.

اکثر جمعیت استان انبار در عراق سنی هستند و ناآرامی در آن از روز شنبه (۷ دی، ۲۸ دسامبر) پس از بازداشت احمد علوانی، نماینده سنی مجلس شروع شد. در خشونت‌های ناشی از برچیده شدن  چادرهای تحصن معترضان سنی توسط نیروهای دولتی، ۱۴ نفر کشته شدند و ۴۴ نماینده سنی مجلس نیز استعفا دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جنگ بین شیعه و سنی در منطقه در حال گسترش می باشد و در این بین نوری مالکی با تبعیت از سیاستهای کثیف ایران بحران بزرگی بوجود آورده که ممکن است به دیگر نقاط عراق نیز گسترش یابد . البته شیطان بزرگ ( آمریکا ) هم بیکار ننشسته و ظاهرآ اعلام آمادگی کرده که القاعده را از بین ببرد . این عجیب نیست چرا که خود القاعده را بوجود آورد و هم اکنون هم با علم کردن لو لو سر خرمن که فواید فراوانی برایش به ارمغان آورده باز هم به بی ثباتی و جنگ فرقه ای دامن میزند .

  • افشین

    منظورت از جهادگر تروریستای وهابیه دیگه؟!

  • اریوبرزن

    تازگی ها به تروریست میگن جهادگر... جالبه

  • standard duganeh

    http://melimazhabi.com/?maghalat با احترام به جناب باوند: سوریه باتلاق روسیه است . ایران باید خودش را از آن هر چه زودتر بیرون بکشد. این روی کار ماندن اسد از ان حرفها است . دیکتاتورمفلوکی که مجبور است پایتخت خودش را هم هر از گاهی بمباران کند . این اسمش حکومت نیست . او مزدور روسیه است و کارش اشغال کشور سوریه . من متعجبم کسانی که پای فشانی و شادی میکنند که ۴ تا مزدور کثیف القاعده دراستان خالی از سکنه انبار یک شاهراه را بسته اند و انرا دلیل سقوط مالکی و بی نتیجه بودن سرنگونی صدام میدانند ! و میگویند مالکی بزودی سقوط خواهد کرد ! و لابد عزت ابراهیم باز می گردد و حکومت صدام بعثی را تجدید میکند ۱) چطور پایه های سست تر دیکتاتور خون اشام سوریه و گیر کردن روسیه و ج ا را در باتلاق سوریه نمی بینند ؟ ۲) چه گونه دیکتاتوری وکشتار و سرکوب را که امثال اسد و قذافی و صدام در کوتاه مدت با موفقیت ظاهری باحمایت بدون قید و شرط یک ابردیکتاتور مثل روسیه انجام میدهند و به هیچ سازمان بین المللی و یا رسانه ها مجبور نیستند جواب دهند و هیچ مخالفی را زنده نمی گذارند تا مجبور باشند به نق زدن های دموکراسی ها و سازمان های جهانی در مورد رعایت حقوق اقلیت ها دائم توضیح دهند و خلاصه دست باز انها را نمی بینند ؟ ۳) مالکی مجبور است دائم به فشار امریکا و متحدان انها و رسانه های غربی در مورد لزوم مشارکت دادن عوامل عربستان وا قلیت ها توضیح دهد . مثل صدام و اسد نمی تواند کشتار کند و شیمیایی کند حلبچه و حومه دمشق را و هنوز حمایت امریکا و غرب را (همانجوری که سوریه از روسیه دارد) ، داشته باشد ! مثل تفاوت ترکیه اردوغان با اوکراین یانوکویچ ! اصولا سیستم های دموکراتیک هر چقدر هم بد باشند و بد عمل کنند نمیتوانند مثل سیستم های دیکتاتوری مورد حمایت مطلق روسیه کشتار و سرکوب کنند و لاپوشانی و توجیه . به همین دلیل پل پوت ۳ میلیون میکشد . خانواده جونگ ایل ۴ میلیون ، استالین ۲۰ میلیون و مائو ۸ میلیون و........ و برای سالها هیچ اتفاقی نمی افتد ! بعدها هم کاسه لیسان مارکسیست هنوز به انها احترام میگزارند و اش مالی میکنند ! مالکی هر چه بد باشد در انبار با دشمن امریکا و غرب و بشریت یعنی القاعده درگیر است ! چه گونه است که در سوریه عوامل روسیه برای اسد ارزوی موفقیت دارند در حالیکه او مردم خودش را به نام چند تا القاعده که همه جا هستند کشتار جمعی میکند ولی همه از مالکی می خواهند عقب بنشیند و باج دهد ؟ دموکراسی پر درد سر و پر هزینه است و زمان میبرد تا نهادینه شود . اما دیکتاتوری وابسته اسان ا ست . چند تا احمق همیشه پیدا میشوند که صدام و تره کی و چائوشسکو و قذافی و اسد را قدرتمند ببینند . یا از آنها و کارهای نیک شان ! نوستالوژیکی به گونه ای عوام فریبانه برای نیش زدن به امریکا و غرب و تبلیغ برای روسیه یاد کنند. اما توسعه پایدار بدون دموکراسی شدنی نیست ایران باید باعراق و ترکیه در برابر ماجراجویی عربستان بایستد . اسد را از سوریه برانند و القاعده را که بازوی اصلی دخالت های عربستان است و اساسا نیرویی نیست زمین گیر کنند . که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها بدین سان بود که بازرگان گفت دموکراسی آموختنی و تمرینی است

  • sina

    مردم سنی خسته از دیکتاتوری و فساد مالکی به قیام  پرداخته و وی مثل اسد مردم راکشته و و انهارا  القاعده مینامد و تیتر تمام خبرگزاری های خارجی میکند!