ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جواد لاريجانی: پرونده موسوی ‌و کروبی در حال رسيدگی است

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران گفت پرونده ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی ۸۸ در مرحله قضائی است.

جواد لاريجانی: اطاله اين دادرسی از باب تسامح راجع به اين افراد به دليل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد لاريجانی در همين حال طولانی شدن دادرسی پرونده موسوی و کروبی را به دليل آن‌چه وی "سوابق خوب‌شان در جمهوری اسلامی" و "تسامح" (رواداری) خواند، عنوان کرد.

اين در حالی است که تاکنون هيچ مسئول قضائی جمهوری اسلامی ايران درباره دادرسی و محاکمه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی سخنی نگفته است و موسوی و کروبی و همچنين مدافعان حقوق بشر نيز بارها خواهان تشکيل دادگاه عادلانه شده‌اند و حصر خانگی آن‌ها را به همين دليل غيرقانونی می‌دانند.

محمدجواد لاريجانی افزود: "طبيعتا مسئله حصر افراد مسئله‌ای است که جهات تأمينی و قضايی دارد و بدون تأييد و روند قضائی هيچ‌کس از هيچ حقی محروم نمی‌شود."

وی تأکيد کرد: "اين چيزی است که در اختيار قوه قضائيه است و مسئولان قضائی در زمان خودش اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام خواهند داد."

آبان‌ماه گذشته غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست رسانه‌ای خود در مورد حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت آن‌ها مجرم‌اند و در مجازات‌های‌شان تغییری داده نشده است.

محسنی اژه‌ای افزود: “کسانی که حصر خانگی شدند معترض نبودند، بلکه اقدامات‌شان مجرمانه بوده و به مردم ظلم کردند و در قانون آمده که با کسی که مرتکب جرم شده، چگونه باید برخورد کرد."

میرحسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی نزدیک به هزار روز است که در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    چه کسی به دزدیهای شما و خیانتهای شما رسیدگی میکند .