ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو •گزارش تصویری

همکاری مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو که با «دار و دسته نیویورکی‌ها» آغاز شد، اکنون در گرگ وال‌استریت از نو به ثمر نشسته است.

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در اوت ۲۰۱۲

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو سالیان دراز است که با هم همکاری و دوستی دارند. در اوت ۲۰۱۲ یک بار دیگر این دو هنرمند سر‌شناس سینمای جهان فیلم تازه‌ای را دست گرفتند: «گرگ وال‌استریت».

در این فیلم دی‌کاپریو نقش جردن بلفورد، سهام‌باز وال‌استریت را بازی می‌کند. بلفورد در سال‌های دهه ۱۹۹۰ با سوداگری در وال‌استریت ثروتمند شد، اما در مهمانی‌های شبانه متعدد، و با روی آوردن به سکس و مواد مخدر سرنخ امور از دستش رفت و سرانجام سر از زندان درآورد.

«گرگ وال‌استریت» یک فیلم زندگی‌نامه‌ای است و از آن به عنوان یکی از بخت‌های اسکار و از مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۳ یاد می‌کنند.

صفحه بعد:

لئوناردو دی‌کاپریو در «دار و دسته نیویورکی‌ها»

همکاری لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی در سال ۲۰۰۲ آغاز شد. در آن زمان اسکورسیزی «دار و دسته نیویورکی‌ها» را می‌ساخت و دی‌کاپریو را برای نقش اول این فیلم به کار گرفت.

این فیلم با صد میلیون دلار ساخته شد و انتظار می‌رفت که شکست بخورد، اما دویست میلیون دلار فروش کرد. منتقدان از صحنه‌های پرخشونت در این فیلم انتقاد کردند و ادعا کردند که اسکورسیزی در ساختن این فیلم از آزادی لازم برخوردار نبوده است.

صفحه بعد:

لئوناردو دی‌کاپریو در «هوانورد» یک میلیونر سیاه‌روز و پریشان‌‌حال

دی‌کاپریو و اسکورسیزی همکاری‌شان را در سال ۲۰۰۴ در فیلم «هوانورد» ادامه دادند. در این فیلم دی‌کاپریو نقش یک میلیونر پریشان‌حال را ایفا می‌کند که از نظر روحی به بن‌بست رسیده است. این فیلم پنج اسکار گرفت، از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای کیت بلانشت.

بودجه این فیلم ۱۱۰ میلیون دلار بود و ۲۳۰ میلیون دلار فروش کرد. تولیدکننده این فیلم هم مثل «گرگ وال‌استریت» لئوناردو دی‌کاپریو بود و به اصرار او بود که اسکورسیزی کارگردانی این فیلم را به دست گرفت.

صفحه بعد:

جایزه گلدن گلوب برای دی‌کاپریو به خاطر فیلم «هوانورد»

«هوانورد» از فیلم‌های موفق سال ۲۰۰۴ بود. از این فیلم در جوایز گلدن‌گلوب به عنوان بهترین فیلم تقدیر شد و لئوناردو دی‌کاپریو هم به خاطر بازی در این فیلم جایزه گلدن‌گلوب در رشته بهترین بازیگر مرد را به‌دست آورد.

صفحه بعد:

نشست خبری «جزایر شاتر» در سال ۲۰۱۰

جزیره شاتر که بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لین ساخته شده، از موفق‌ترین پروژه‌های مشترک دی‌کاپریو و اسکورسیزی است.

این فیلم هرچند جوایزی به دست نیاورد، اما با ۸۰ میلیون دلار ساخته شد و ۳۰۰ میلیون دلار فروش کرد.

«جزیره شا‌تر» نخستین بار در فوریه ۲۰۱۰ در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد.

صفحه بعد:

مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۷۳ با «خیابان پایین‌شهر» اولین موفقیت‌هایش در سینمای جهان را به دست آورد. اما با «راننده تاکسی» در سال ۱۹۷۶ بود که به عنوان یک کاگردان سر‌شناس و فیلمساز صاحب‌سبک معروف شد.

اسکورسیزی جوایز معتبر سینمایی اعم از جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه بافتا، جایزه انجمن اتحادیه کارگردانان آمریکا و جشنواره کن، جشنواره فیلم ونیز و انجمن‌های مهم مختلف منتقدین آمریکا و جهان و همچنین جایزه امی را از آن خود کرده است.

این کارگردان ۶۹ ساله در سال ۱۹۷۶ برای «راننده تاکسی» جایزه گلدن گلوب را به دست آورد و در سال ۱۹۸۶ نخ طلای کن را به خاطر فیلم «بعد از ساعت‌ها» از آن خود کرد.

جایزه اسکار در سال ۲۰۰۶ به خاطر فیلم رفتگان به او اهداء شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • samira

    طراحی سایت خیلی خوب است. محتویات سایت مخصوصا در زمینه اندیشه عالی است. یک سیستمی که روی آن انتقاد دارم ، وجود صفحات جداگانه برای یک گالری است ، مانند همین صفحه رغبت به دیدن را"به شدت " پایین می آورد. در این زمینه با طراح و گرایست سایت ، حتما صحبت کنید