ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ‌های غيرطبيعی بيش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر در ايران در هشت ماه نخست سال

محمود خدادوست، رئيس مرکز تحقيقات

محمود خدادوست، رئيس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی از مرگ ۲۶ هزار و ۶۴۷ نفر بر اثر مرگ‌های غيرطبيعی در ايران، در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمود خدادوست گفت از اين تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۱ نفر مرد و پنج هزار و ۸۹۶ نفر زن بودند.

وی افزود: مقايسه آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۲/۷ درصدی را نشان می دهد. در هشت ماهه نخست سال قبل ۲۷ هزار و ۳۸۰ نفر جان خود را بر اثر مرگ‌های غيرطبيعی از دست دادند.

به‌گفته رئيس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی، نيمی از قربانيان مرگ‌های غيرطبيعی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

در هشت ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۴۰ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند که در مقايسه با آمار سال گذشته که تعداد قربانيان ۱۴ هزار و ۱۲۵ نفر بود، کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد.

همچنين هزار و ۸۳۴ نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر جان خود را از دست دادند که هزار و ۷۰۱ نفر آن‌ها مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند. اين تعداد نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش يافته است.

مرگ بر اثر سوختگی، برق‌گرفتگی،غرق‌شدگی و با سلاح سرد نيز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته اما تعداد قربانيان بر اثر گازگرفتگی افزايش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.