ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان برای بزرگداشت نوجوان پاکستانی که جان يک هزار دانش‌آموز را نجات داد

پليس شمال غرب پاکستان از

پليس شمال غرب پاکستان از مقام‌های اين کشور خواست تا بالاترين نشان افتخار شهروندی به نوجوانی که زندگی خود را برای نجات جان صدها دانش‌آموز فدا کرد، اهدا شود.

روزنامه‌های پاکستانی از "شجاعت" و "فداکاری" اعتزاز حسن نوشتند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اعتزاز حسن، نوجوان ۱۵ ساله در شهر کوچک شيعه‌نشين ابراهيم‌زی در منطقه خیبر پختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان، روز دوشنبه با پرتاب خود روی بمب‌گذار انتحاری که قصد داشت به يک مدرسه حمله کند، جان نزديک به يک هزار دانش‌آموز را نجات داد اما خود کشته شد.

بمب‌گذار انتحاری پس از آن‌که همه دانش‌آموزان و آموزگاران بر سر کلاس‌ها حاضر بودند قصد داشت به عمليات تروريستی خود دست بزند اما اعتزاز حسن که آن روز دير به مدرسه آمده بود متوجه وی شد و خود را روی بمب‌گذار انداخت.

ناصرخان دورانی، رئيس پليس منطقه خیبر پختونخوا که بيشترين حملات طالبان در آن‌جا صورت می‌گيرد در نامه‌ای خطاب به مقام‌های پاکستانی از آن‌ها خواست تا با اهدای بالاترين نشان افتخار به اعتزاز حسن از او تقدير کنند.

روزنامه‌های پاکستانی نيز از "شجاعت" و "فداکاری" اعتزاز حسن نوشتند و وی را با ملاله يوسف‌زی، دختر نوجوانی که در اکتبر سال ۲۰۱۲ در راه دفاع از حق تحصيل دختران هدف گلوله طالبان قرار گرفت، مقايسه کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.