ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ۱۴۰۰ واحد مسکونی تازه در شرق بیت‌المقدس می‌سازد

علاوه بر یهودیان افراطی، ارزانی نسبی مسکن در این مناطق، موجب شده‌ است که هزاران تن از شهروندان اسرائیل، زندگی در این مناطق را برگزینند

دولت اسرائیل اعلام کرده است که عملیات ساختمانی ۱۴۰۰ واحد مسکونی تازه را در شرق بیت‌المقدس، به زودی آغاز خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، این خبر از سوی دولت اسرائیل در روز گذشته (جمعه دهم ژانویه ۲۰۱۴) تنها چند روز پس از دیدار جان کری، وزیر خارجه امریکا از منطقه و تلاش‌های او برای پیش‌برد گفت‌وگوهای معلق مانده صلح اعلام می‌شود.

دولت فلسطینی محمود عباس در رام‌الله، ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه غربی رود اردن و شرق بیت‌المقدس را مغایر با توافق‌های صورت گرفته قبلی و اقدامی تحریک‌کننده از سوی اسرائیل می‌داند.

ایهاب بسیسو، سخنگوی دولت فلسطین در این باره گفته است:"این اقدام اسرائیل نقض تمامی توافقنامه‌هایی است که پیش از این به امضا رسیده و پیامی است به جامعه بین‌المللی مبنی بر اینکه دولت کنونی اسرائیل، به هیچ یک از تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حلی برای بحران دو کشور تعهدی ندارد."

علاوه بر یهودیان افراطی، ارزانی نسبی مسکن در این مناطق، موجب شده‌ است که هزاران تن از شهروندان اسرائیل، زندگی در این مناطق را برگزینند.

به نوشته یورونیوز، بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائیل، از وزیر مسکن این کشور خواسته بود تا انتشار خبر مناقصه‌های مربوط به ساخت و ساز واحد‌های مسکونی تازه را تا پایان دیدار جان کری به تعویق بیاندازد.

به گزارش خبرگزرای فرانسه، نوشته بود که  ساخت‌وسازهای دولت اسرائیل در شرق بیت‌المقدس در سال ۲۰۱۳، نسبت به سال قبل از آن ۷۰درصد رشد داشته است.

بسیاری از این واحد‌های مسکونی و شهرک‌‌سازی‌ها در مناطقی ساخته می‌شودکه دولت اسرائیل حق ساخت‌وساز در آنجا‌ها را ندارد.

علاوه بر یهودیان افراطی، ارزانی نسبی مسکن در این مناطق، موجب شده‌ است که هزاران تن از شهروندان اسرائیل زندگی در این مناطق را برگزینند.

بر پایه برخی از برآوردها، در حال حاضر، بیش از نیم میلیون تن از شهروندان اسرائیل، ساکن این شهرک‌های تازه‌ساخت هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.