ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آمریکا به مسافران المپیک زمستانی سوچی

وزارت خارجه آمریکا از شهروندان این کشور خواسته که احتمال حملات تروریستی در زمان برگزاری المپیک زمستانی و مشکل‌آفرینی علیه دگرباشان جنسی را در نظر بگیرند.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور که قصد دیدن المپیک زمستانی سوچی را دارند، هشدار داده که احتمال حملات تروریستی و مشکل‌آفرینی علیه دگرباشان جنسی را از یاد نبرند.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده که المپیک زمستانی می‌تواند هدف جذابی برای تروریست‌ها باشد. این هشدار، تهدید مشخصی را علیه شهروندان امریکایی ذکر نکرده  و تنها از آنها خواسته که با در نظر گرفتن جوانب احتیاطی، تصمیم به سفر بگیرند.

وزارت خارجه آمریکا هم چنین هشدار داده که خطر جیب‌بری، کلاهبرداری، دستبرد و جرایم مشابه علیه مسافران سوچی نیز وجود دارد. به شهروندان آمریکایی گفته شده که تامین دارو و شرایط درمانی در سوچی نیز مطلوب نیست.

در بخشی از این اطلاعیه آمده که به دلیل قانون منع تبلیغات همجنس‌گرایی در روسیه، لزبین‌ها و گی‌ها باید مراقب رفتار خود در انظار عمومی در سوچی باشند تا خطری آنها را تهدید نکند.

اوباما در واکنش به قانون جنجال برانگیز منع تبلیغات هم‌جنس‌گرایی در روسیه، دو ورزشکار زن همجنس‌گرا را در کاروان ورزشی آمریکا در رژه افتتاحیه المپیک سوچی قرار داده است.

روسای جمهور آلمان و فرانسه نیز در اعتراض به قانون یاد شده،   در مراسم افتتاحیه المپیک سوچی شرکت نخواهند کرد.

المپیک زمستانی سوچی در قفقاز روز هفتم فوریه افتتاح می‌شود. بیم آن می‌رود که با تحرکات چند ساله اسلامگرایان افراطی در قفقاز و تلاش آنها برای تشکیل دولتی اسلامی حملاتی تروریستی در زمان برگزاری بازی‌ها انجام شوند.

کشته شدن ۳۴ نفر در دو حمله به ولگاگراد در هفتصد کیلومتری سوچی در روزهای پایانی ماه دسامبر، نگرانی از بمب‌گذاری و حملات انتحاری به المپیک را افزایش داده است.

به دستور پوتین، تدابیر امنیتی در قفقاز شمالی تشدید شده‌اند و رفت و آمدها با نظارت و حساسیت بیشتری کنترل می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.