کاوه کانبی، به طور غیابی به حبس ابد و تبعید محکوم شد
کاوه کانبی، فعال سیاسی کرد

کاوه کانبی، فعال سیاسی کرد که هماکنون در خارج از کشور به سر میبرد؛ به طور غیابی به حبس ابد و تبعید محکوم شده است.
به گزارش تارنمای کردپا، دادگاه انقلاب بوکان به استناد مواد ۱۸۰ و ۱۸۴ قانون مجازات اسلامی، این فعال سیاسی را محکوم کرده است.
این حکم عینا از سوی دادگاه تجدیدنظر استان، در ارومیه به تایید رسیده است.
در اواخر آذرماه، دستگاه قضایی ایران به خانواه این فعال سیاسی ابلاغ کرده بودند که در نبود وی منزل، خودرو و حساب بانکی وی توقیف و مصادره میشود.
به نوشته کردپا، کاوه کانبی همراه با خواهرش اسرین کانبی، سال گذشته به دلیل فشارهای امنیتی، مجبور به خروج از کشور شدند و هم اکنون در ترکیه ساکن هستند.
این دو فعال سیاسی، پس از شرکت در تظاهراتی که به نشانه اعتراض به کشته شدن سمیه فیضاللهپور در بوکان انجام گرفته بود، توسط نیروهای اداره اطلاعات شناسایی و احضار شده بودند.
نظرها
صمیم رشتی
دوست عزیز بوکان دادگاه انقلاب ندارد