ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب برای «اخاذی آمریکایی» و «۱۲ سال بردگی»

فیلم‌های «اخاذی آمریکایی» و «۱۲ سال بردگی» مهم‌ترین جوایز هفتاد و یکمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب را به دست آوردند.

مراسم هفتاد و یکمین جوایز سالانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) در هتل بورلی هیلتن در بورلی هیلز در لس‌آنجلس برگزار شد. در مراسم گلدن‌گلوب برندگان در دو بخش سینما و تلویزیون معرفی شدند. تینا فی و ایمی پولر برای دومین سال پیاپی اجرای جوایز گلدن گلوب را به عهده داشتند.

«اخاذی آمریکایی» جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی را به دست آورد. امی آدامز، بردلی کوپر و جنیفر لارنس، بازیگران این فیلم.

جوایز گلدن گلوب به فیلم‌های درام و کمدی یا موریکال تعلق می‌گیرد. برای همین هر سال مهم‌ترین جوایز گلدن‌گلوب بر خلاف اسکار به دو فیلم تعلق می‌گیرد. در سال ۲۰۱۴ فیلم‌های «اخاذی آمریکایی» و ««۱۲ سال بردگی» مهم‌ترین جوایز گلدن‌گلوب را به دست آوردند. فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی که نامزد جوایز گلدن‌گلوب برای بهترین فیلم خارجی‌زبان بود، در این دوره توفیقی پیدا نکرد و بی‌نصیب ماند.

در بخش سینما، فیلم «اخاذی آمریکایی» ساخته دیوید ا. راسل جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را به‌دست آورد. ایمی آدامز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن در یک فیلم کمدی یا موزیکال و جنیفر لارنس جایزه بهترین بازیگر زن در نقش مکمل را از آن خود کردند.

جایزه سسیل بی. دمیل برای وودی آلن، سینماگر غایب. دایان کیتن جایزه او را دریافت کرد

در این بخش «اخاذی آمریکایی» ساخته دیوید ا‌ُ راسل، با فیلم‌های «گرگ وال‌استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی، «نبراسکا» ساخته آلکساندر پین، «درون لوین دیویس» ساخته برادران کوئن و «مال او» اسپایک جونز با هم رقابت می‌کردند.

«۱۲ سال بردگی» ساخته استیو مک‌کویین که همراه با « اخاذی آمریکایی» در هفت بخش نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب بود، جایزه بهترین فیلم درام را دریافت کرد.

آلفونسو کوارون برای فیلم «جاذبه» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه و به شیوه سه‌بعدی ساخته شده و در تماشاگر این توهم را ایجاد می‌کند که در فضا حضور دارد.

کوارون در این بخش با استیو مک‌کوئین (۱۲ سال بردگی)، دیوید ا‌ُ راسل (اخاذی آمریکایی) پل گرینگراس (کاپیتان فیلیپس)، الکساندر پین (نبراسکا) رقابت می‌کرد.

لئوناردو دی‌کاپریو هم همانطور که انتظار می‌رفت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در یک فیلم موزیکال یا کمدی را به دست آورد. او در فیلم «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی نقش یک سهام‌باز سوداگر را ایفا می‌کند.

جایزه گلدن‌گلوب برای بهترین فیلم خارجی‌زبان به «زیبایی بزرگ» ساخته پائولو سورنتینو از ایتالیا رسید. در این بخش فیلم‌های «آبی گرم‌ترین رنگ است» از فرانسه (برنده نخل طلای جشنواره امسال کن)، «گذشته» ساخته اصغر فرهادی از ایران، «شکار»، فیلم مطرح کارگردان برجسته دانمارکی توماس وینتربرگ و انیمیشن «باد، شدید می‌وزد» از ژاپن با هم رقابت می‌کردند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود جایزه سسیل بی. دمیل را به وودی آلن کارگردان اعطاء کرد.‌‌ وودی آلن اما در این مراسم شرکت نکرد و دایان کیتن، بازیگر بسیاری از فیلم‌هایش این جایزه را به نمایندگی از سوی او دریافت کرد.

مجموعه تلویزیونی «بریکینگ بد» جایزه گلدن‌گلوب بهترین سریال درام و بهترین بازیگر مرد نقش اول (برای برایان کرنستن) را به دست آورد.

فیلم تلویزیونی «پشت چلچراغ» ساخته استیون سودربرگ نیز دو جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی یا موزیکال و بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی را از آن خود کرد.

از میان سریال‌های جدید، سریال کوتاه «بر فراز دریاچه» جین کمپیون نیز که داستان تلخ یک کودک‌آزاری است برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی برای الیزابت ماس شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.