ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه قند اهواز

حدود ۵۰ تن از کارگران

حدود ۵۰ تن از کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز که در ۳۸ ماه گذشته بلاتکليف بوده‌اند، صبح امروز دوشنبه ۲۳ دی‌ماه، در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، کارگران گمان می‌کردند حسن روحانی امروز به اهواز سفر می‌کند و به همين دليل اين تجمع اعتراضی را برگزار کردند اما با تجمع در مقابل استانداری متوجه شدند سفر هیئت دولت به استان خوزستان هنوز انجام نشده و قرار است اين سفر فردا صورت گيرد.

اين کارگران طی دو سال گذشته چندين بار در اعتراض به تعطيلی و مشخص نبودن شرايط ادامه کارشان تجمع کرده‌اند.

هوشنگ طاهری، نماينده کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز در مورد مشکلات کارگران اين کارخانه گفت: "هيئت دولت سابق در دور دوم سفرهای استانی خود به خوزستان برای حل مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز مصوبه‌ای را تصويب کرد که اين مصوبه نه تنها نتوانست مشکلات کارخانه و کارگران را رفع کند بلکه بعد از تصويب آن گرهی باز نشدنی به مشکلات کارگران افزوده شد."

به‌گفته وی هيئت دولت در زمان محمود احمدی‌نژاد تصويب کرد که کارخانه قند اهواز از مالکيت بانک ملی و بانک ملت خارج و به قيمت دفتری به وزارت صنايع و معادن واگذار شود، اما پس از مدتی، به تشخيص وزارت صنايع و معادن، انتقال کارخانه از بخش خصوصی به دولت مغاير قانون تشخيص داده شد.

با باطل شدن اين مصوبه بار ديگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تکليف کارخانه و پرداخت حقوق معوقه کارگران را به بانک‌های سهام‌دار کارخانه (ملی و ملت) محول کرد و اين بانک‌ها به‌عنوان مالکان کارخانه حاضر نيستند مسئوليت کارخانه را برعهده بگيرند و همچنان در تعيين تکليف کارخانه و کارگران‌شان کوتاهی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.