ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع‌های کارگری همزمان با سفر روحانی به خوزستان

همزمان با سفر حسن روحانی به خوزستان، کارگران کارخانه قند اهواز در مسير عبور او از فرودگاه به محل سخنرانی، تجمع کردند. هزار کارگر پتروشيمی رازی نيز دست به تجمع اعتراضی زدند.

همزمان با سفر حسن روحانی به خوزستان، کارگران پيمانی پتروشيمی رازی و کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز تجمع‌های اعتراضی در اين استان برگزار کردند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) نزديک به هزار نفر از کارگران پيمانی پتروشيمی رازی بامداد امروز، هم‌زمان با سفر حسن روحانی به خوزستان، برای چهارمين بار طی دو هفته اخير در مقابل دفتر مرکزی اين کارخانه تجمع کردند.

بنا به اين گزارش، کارگران خواستار حضور روحانی در منطقه صنعتی بندر امام و آگاهی از مشکلات کارگران پيمانی شدند.

يک نماينده کارگران که نخواست نامش فاش شود، تجمع امروز کارگران را به دليل سفر حسن روحانی به خوزستان متفاوت با تجمع‌های دو هفته اخير خواند و گفت: "کارگران پيمانی پتروشيمی رازی انتظار دارند روحانی به بندر امام نيز سفر کند و از نزديک با مشکلات کارگران پيمانی آشنا شود."

به‌گفته وی خواست کارگران رفع تبعيض حقوق کارمندان رسمی با کارگران پيمانی است.

اين فعال کارگری گفت: "بعد از تجمع حدود هزار نفر از کارگر اين مجتمع در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته و تجمع روز يکشنبه، ۲۲ دی‌ماه، هنوز هيچ يک از مسئولان پتروشيمی پاسخگوی مطالبات کارگران نشده‌اند."

عصر روز گذشته، دوشنبه ۲۳ دی‌ماه کارفرمای اصلی پتروشيمی رازی به همراه ساير نمايندگان کارفرمايی جلسه‌ای مشترک با نمايندگان کارگری برگزار کردند اما به‌گفته نماينده کارگران، کارگران پيمانی از اين جلسه نتيجه‌ای نگرفتند و کارفرما فرصت خواست تا در اين زمينه با اعضای هيئت مديره پتروشيمی رازی که در ترکيه زندگی می‌کنند مذاکره کند.

از سوی ديگر صبح امروز حدود ۶۰ نفر از کارگران کارخانه قند و تصفيه شکر اهواز همزمان با سفر امروز حسن روحانی به اهواز در مسير عبور او از فرودگاه به محل سخنرانی، تجمع کردند.

اين کارگران در دو سال گذشته تجمع‌های متعددی را در اعتراض به تعطيلی و مشخص نبودن شرايط ادامه کارشان برپا کرده‌اند.

آن‌ها صبح روز گذشته نيز به‌دليل آن‌که گمان می‌کردند حسن روحانی در اين روز به اهواز می‌رود، در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند اما متوجه شدند سفر هیئت دولت به استان خوزستان هنوز انجام نشده است.

حسن روحانی در اهواز: ما نياز به هجرت داريم؛ هجرت از شرايط بد زندگی به شرايط مطلوب.

هوشنگ طاهری، نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز روز گذشته در مورد مشکلات کارگران این کارخانه گفت: “هیئت دولت سابق در دور دوم سفرهای استانی خود به خوزستان برای حل مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مصوبه‌ای را تصویب کرد که این مصوبه نه تنها نتوانست مشکلات کارخانه و کارگران را رفع کند بلکه بعد از تصویب آن گرهی باز نشدنی به مشکلات کارگران افزوده شد.”

حسن روحانی، امروز پس از ورود به اهواز در سخنانی گفت: "ما نياز به هجرت داريم؛ هجرت از شرايط بد زندگی به شرايط مطلوب؛ هجرت از تورم و رکود و گرانی و بيکاری تا اشتغال."

روحانی با بيان اين‌که تا چند روز ديگر توافق هسته‌ای ژنو اجرايی خواهد شد، اين توافق را "تسليم قدرت‌های بزرگ در برابر مردم ايران" خواند و گفت توافق ژنو يعنی شکستن سد تحريم‌ها.

اگر چه آمار دولتی در ايران از کاهش سير صعودی تورم و گرانی در ايران خبر می‌دهند و بازار ارز نيز از زمان روی کار آمدن دولت روحانی با کاهش نرخ ارز روبه‌رو بوده، اما اعتراض‌های کارگری و تعطيلی واحدهای توليدی در اين مدت همچنان ادامه داشته است.

بسياری از کارگران ايران در شرايط کنونی يا از کار بيکار شده‌اند و يا ماه‌ها است که حقوق خود را دريافت نکرده‌اند. اين شرايط در کنار گرانی و تورم زندگی کارگران را دشوارتر از پيش کرده است.

مسئولان حکومتی ايران بخشی از اين شرايط را به تحريم‌های جهانی عليه اين کشور مربوط می‌دانند و بخشی ديگر را به عملکرد دولت پيشين ايران به رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    همان برنامه های احمدی نژادی.  فریب مردم   و  غارت  اموال آنها  توسط برادران .......