ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجفی می‌رود یا می‌ماند؟

پس از آنکه محمد علی نجفی از ریخت وپاش‌های مالی در سازمان میراث فرهنگی پرده برداشت، شایعه استعفای او رسانه‌ای شد.

تنها یک روز پس از آنکه محمد علی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در یک نشست رسانه‌ای از ریخت وپاش‌های مالی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمان مدیریت اسفندیار رحیم مشایی پرده برداشت، شایعاتی در برخی رسانه‌ها درگرفت مبنی بر اینکه رییس سازمان میراث فرهنگی قصد دارد استعفا دهد. برخی از بیماری قلبی او به عنوان مهم‌ترین دلیل استعفایش نام بردند و اعلام کردند که قرار است رضا صالحی امیری به جای او به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شود.

نجفی می‌رود یا می‌ماند؟

آقای نجفی در نشست خبری، یکشنبه، ۲۲ دی‌ماه از یک پرونده ۱۲۳میلیارد تومانی در خارج از ایران پرده برداشت.

۱۲۳میلیارد تومان معادل بودجه یک سال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. حسن روحانی، رییس جمهور ایران، لایجه بودجه را به مجلس تسلیم کرده و قرار است تا اواسط بهمن ماه پس از طی کردن مراحل قانونی به تصویب برسد. در لایحه بودجه، بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هفت و نیم درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد علی نجفی از هرگونه اظهار نظری درباره احتمال برکناری‌اش خودداری کرده و گفته است که در این‌باره «ممنوع‌المصاحبه» است.

با این‌حال امین عارف‌نیا، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌و‌گو خبرگزاری میراث فرهنگی شایعه استعفای محمد علی نجفی را تکذیب کرده و گفته است: «تمامی شایعات و اخباری که در برخی محافل و رسانه‌ها در خصوص ترک نجفی از ریاست سازمان میراث‌فرهنگی شنیده می‌شود کذب محض است.»

میراث فرهنگی: کمبود بودجه و مشکلات عدیده

آقای نجفی که از پنج ماه پیش تاکنون به ریاست سازمان میراث فرهنگی گمارده شده، در نشست خبری این سازمان از ناکافی بودن بودجه سازمان میراث فرهنگی پرده برداشت. به گفته او کل بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۱۲۰میلیارد تومان است که در ‌‌نهایت ۴۰ میلیارد تومان آن در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

در گزارشی که سازمان میراث فرهنگی از عملکرد صد روزه‌اش منتشر کرد آمده بود که تغییرات مکرر مدیریت و اعمال سلایق متفاوت و‌ گاه متضاد طی هشت سال گذشته موجب بی‌برنامگی، سردرگمی و دلزدگی بخش قابل توجهی از فعالان و کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شده است. این گزارش ضمن انتقاد شدید از رویکرد هشت سال گذشته به میراث فرهنگی از سیاست‌زدگی و اعمال دیدگاه‌های سیاسی در حوزه میراث فرهنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب دیدن این سازمان نام برده بود. اقدام به ثبت بی‌رویه آثار بدون آن‌که امکان حفاظت و یا پاسخگویی قانونی در قبال آن‌‌ها وجود داشته باشد و همچنین غفلت از ثبت آثار طبیعی از دیگر موارد مورد انتقاد این گزارش بود. در بخش گردشگری نیز از آمارسازی و بالا بردن رقم گردشگران، صدور مجوزهای بی‌رویه برای فعالیت در بخش گردشگری و عدم نظارت بر آن و عدم ارتباط با مراکز دانشگاهی در دولت قبلی انتقاد شده بود.

شایعه کناره‌گیری محمد علی نجفی در زمانی در رسانه‌ها پخش شده است که خبر انتصابات غیرمنتظره مدیران گردشگری همه را متعجب کرده است. مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری در سکوت خبری معاونت گردشگری را دگرگون کرد و در این میان، طی حکمی از سوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدرضا پوینده به عنوان مدیرکل برنامه‌ریزی گردشگری این معاونت منصوب شد.

در زمان مشایی و بقایی، محمدرضا پوینده معاون دفتر گردشگری خارجی بود.

آقای نجفی در نشست خبری، یکشنبه، ۲۲ دی‌ماه به سؤمدیریت‌ها در دولت‌های پیشین اشاره کرده و گفته بود: «با دقت در عملکرد مدیران قبلی متوجه شدم که در عملکرد دوره آقای بقایی، هیچ نکته مثبتی قابل مشاهده نیست. واقعاً هیچ نکته مثبتی در آن ندیدم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.