ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بيکاری و تعويق چند ماهه حقوق کارگران شرکت ايران صدرا

کارگران شرکت صنايع دريايی ايران

کارگران شرکت صنايع دريايی ايران صدرا که در پروژه "پل ميان‌گذر" درياچه اروميه فعاليت می‌کنند نسبت به بيکاری و عدم پرداخت حقوق‌شان اعتراض کردند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) جمعی از اين کارگران با حضور در دفتر خبرگزاری در اروميه به مشخص نبودن آينده شغلی خود اعتراض کردند و خواستار دريافت مطالبات معوقه‌شان شدند.

به‌گفته يکی از کارگران معترض از سال ۸۲ که شرکت صنايع دريايی ايران صدرا فعاليت خود را در پروژه پل ميان‌گذر اروميه آغاز کرد، ۴۰۰ کارگر مشغول به کار شدند اما تا امروز تعداد کارگران به ۲۰ نفر کاهش يافت.

همچنين تعداد کارگران اين شرکت تا پايان مهرماه سال جاری ۳۰ کارگربود که ۱۰ کارگر با سوابق کار هفت تا ۱۰ سال ابتدای آبان‌ماه بيکار شدند و هنوز نتوانسته‌اند حقوق عقب‌مانده خود را از پيمانکار شرکت صنايع دريايی ايران صدرا دريافت کنند.

اين کارگر معترض گفت: "کارگران دو ماه حقوق (شهريور و مهر) به‌علاوه سنوات پايان خدمت، حق مرخصی، حق اولاد، و ساير مزايای قانونی خود را از پيمانکار طلب دارند."

همچنين ۲۰ کارگری که در اجرای پروژه پل ميانگذار درياچه اروميه باقی مانده‌اند بيش از چهار ماه است که حقوق‌شان را نگرفته‌اند.

"کمبود منابع مالی و عدم پرداخت صورت وضعيت‌های مالی شرکت از جانب طرف قرارداد" از جمله دلايلی است که شرکت دريايی صدرا برای پرداخت نشدن معوقات مالی اين کارگران مطرح کرده است.

علی‌رضا ناصح، مدير پروژه پل ميان‌گذر درياچه اروميه وعده داده است که همه بدهی کارگران حداکثر تا پايان بهمن ماه پرداخت می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    متاسفانه شرکت صدرا در طول دو دهه گذشته به دلیل دعواهای سیاسی دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است . به عنوان نمونه در دوره اول آقای احمدی نژاد بدلیل درگیری های جناحی دولت وقت با مدیریت قبلی این شرکت بسیار ضعیف گردیده و فعالیت آن در حوزه های مختلف محدود گردید. پس از خرید سهام این شرکت توسط قرارگاه خاتم الانبیاء، به دلیل حمایت های این شرکت وابسته به سپاه پاسداران این شرکت جان دوباره گرفت و امکان توسعه فعالیت خود را در بخش های مختلف از جمله پارس جنوبی علی رغم ضعف مدیریتی و کارشناسی بدست آورد. متظدسفانه بنظر می رسد، دوباره رویکردهای سیاسی به این شرکت در حال تغییر بوده که موجب تبعاتی نظیر عدم امکان پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل گردیده است. متأسفانه این موضوع تنها محدود به این شرکت نبوده و بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران وابسته به دولت دچار چنین معضلی به دلیل استقرار مدیریت دولتی می باشند.