ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز آمار: ۲۲ ميليون ايرانی هرگز ازدواج نکرده‌اند

مرکز آمار ايران اعلام کرد

مرکز آمار ايران اعلام کرد که تا پايان سال گذشته از بين جمعيت ۶۳ ميليون نفری ۱۰ سال به بالای کشور، حدود ۲۲ ميليون نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مرکز آمار جمعيت ايران در گروه سنی ۱۰ سال و بيشتر در سال گذشته را نزديک به ۶۲ ميليون و ۷۱۱ هزار و ۸۸۰ نفر اعلام کرد.

بنا به اين آمار ۶۳.۵ درصد اين جمعيت (۳۹ ميليون و ۸۲۲ هزار و ۴۴ نفر) دست‌کم يک بار ازدواج کرده‌اند که ۵۹.۱ درصد مردان و ۶۷.۹ درصد زنان را شامل می‌شود.

همچنين از جمعيت گروه سنی ۱۰ سال و بيشتر نزديک به ۳۶.۵ درصد (۲۲ ميليون و ۸۸۹ هزار و ۸۳۶ نفر) هرگز ازدواج نکرده‌اند که شامل ۴۰.۹ درصد مردان و ۳۲.۱ درصد زنان اين بخش می‌شود.

مرکز آمار گفته است ۵۸.۲ درصد زنان و مردانی که دست‌کم يک بار ازدواج کرده‌اند همچنان در کنار همسر خود هستند.

در همين حال ۵.۵ درصد از ۶۳.۵ درصد افراد ازدواج کرده کشور همسران خود را از دست داده‌اند که ۴.۴ درصد بر اثر فوت همسر و يک درصد به دليل طلاق بوده است.

بنابر اعلام مرکز آمار ۰.۶ درصد مردان و ۱.۴ درصد زنان از جمعيت گروه سنی ۱۰ سال و بيشتر، به دليل طلاق بی‌همسر مانده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Manigheh

    ازدواج کودکان دارای دو مشکل است . در تمام کشورهای توسعه یافته، رابطه جنسی بین کودک وبزرگسال آزار جنسی یا تجاوز جنسی محسوب میشود. در ایران این را به عنوان ازدواج تلقی میکنند. مشکل دیگراینده کودکی است که به دنیا می آید . پدر و مادرنمی توانند آنها را حمایت کنند. در دراز مدت، این کودکان فقیر، بی سواد، بیکارخواهند شد. دولت ایران در جهت این سیاست سالهای زیادی تلاش کرده است.مشکلات ایران امروز تا حدودی به دلیل سالها محدودیت در جلوگیری از بارداری است. بسیاری از خانواده ها فرزندان ناخواسته داشتند. برخی از این فرزندان ناخواسته امروز مشکلات بزرگی مثل ییکاری، عدم امکان ازدواج، مسکن، آموزش و غیره دارند

  • حلال

    ازدواج در سن پانزده سالگی بهترین برنامه است . متناسب با طراحی ژنتیک وجسمی وروحی جوان توسط طراح اصلی انسان(طراحی طبیعت خودکار بدون طراح هوشمند وخالق وعالم وقادر ومدیر ومدبر ومهربان ورحیم ویا طبیعت مخلوق طراح رحمان و...) . جوان اگر ازدواج نکند یا به گناه می افتد یا دچار مشکل روحی میشود . نباید از ترس طلاق احتمالی و تبعات آن ؛تا زمان ازدواج (تقریباپانزده سال) جوان را در عذاب قرار دهیم. باید در اوج سن جنسی لذت ببرند از راه حلال وقانونی وشرعی.ورشد طبیعی داشته باشند .وفرزندان سالمتر و نزدیکتر به سن پدر داشته باشند. ضررهای این روش را حداقل کنیم وقطعا ضررهایش؛کمتر از روال موجود است. پس باید بچه ها ازدوران مدرسه راهنمایی برای ازدواج در دبیرستان آماده شوند. بهترین دوران ازدواج در دبیرستان است .پدران خرج فرزندانشان را تاپایان تحصیلات و پیدا کردن شغل تامین کنند.ودولت امتیاز سربازی سه ماهه ووام ازدواج واجاره خانه ارزان قیمتوسایر امکانات ممکن را کمک کند.البته مقدمه کار فرهنگی برای قبول بخشی لز مردم برای این ایده است.آن عده از مردم هم قبول ندارند به روال خودشان عمل کنند. یک دوره قانون اسلام را امتحان کنیم ونتایج آنرا بررسی کنیم و یک قرن عرف موجود را امتحان کرده ایم ونتیجه مثبت ومنفی آنرا بعنوان تجربه داریم. بیست سال وپنج سال بعد، این دوروش را باهم مقایسه کنیم.

  • Manigheh

    افراد بین ده و هجده سال کودک هستند. معنی این خبر اینست که دولتمردان ایران سناریوی ازدواج کودکان را برنامه ریزی کرده اند و بخشی از این سنا ریو ازدواج با فرزند خوانده است