ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توضيح ابتکار درباره لغو سخنرانی‌اش در نماز جمعه: خيلی سخت نگيريد، می‌گذرد

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست ايران در صفحه فيس‌بوک خود درباره لغو سخنرانی‌اش در نماز جمعه اين هفته تهران توضيحاتی داد و ضمن بيان اين‌که اين سخنرانی قطعی شده بود، نوشت: "خيلی سخت نگيريد، می‌گذرد."

معصومه ابتکار که همراه با حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران به خوزستان سفر کرده بود روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه در صفحه فيس‌بوک خود نوشت: "امشب عازم تهران هستم و برای فردا هم حضورم به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه قطعی شده بود تا به‌مناسبت هفته هوای پاک نکاتی را از اين طريق به گوش شهروندان به‌خصوص مؤمنين نمازگزار برسانم. اما ديشب خبر رسيد که ممکن است منتفی شود."

وی نوشت بر خلاف موضوعی که شايع شده، او نخستين زنی نيست که در نماز جمعه سخنرانی کرده و خود وی در نروژ، آفريقای جنوبی و يک بار نيز در سيستان و بلوچستان در مراسم نماز جمعه و عشای ربانی جمعی مسيحی شرکت و سخنرانی کرده است.

ابتکار همچنين نوشت مريم بهروزی، از زنان اصولگرا که دو سال پيش درگذشت و مرضيه وحيد دستجردی وزير پيشين بهداشت نيز در نماز جمعه سخنرانی کرده‌اند.

وی در انتهای مطلب خود نوشته است: "بنابراين خيلی سخت نگيريد... می‌گذرد."

روز گذشته ابتدا خبرگزاری فارس خبر لغو سخنرانی معصومه ابتکار در نماز جمعه را به‌نقل از يک منبع آگاه منتشر کرد و سپس خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نمابر ستاد نماز جمعه را منتشر کرد که در آن آمده بود به‌مناسبت هفته هوای پاک محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران در نماز جمعه تهران سخنرانی خواهد کرد.

ايسنا نوشت پيش از اين نيز ستاد نماز جمعه نگفته بود معصومه ابتکار در نماز جمعه سخنرانی می‌کند.

اين در حالی است که خبرگزاری فارس نوشت برخی منابع “مخالفت علمای دینی” و برخی منابع نیز “کسالت ابتکار” را دلیل لغو سخنرانی وی عنوان کرده‌اند.

خبر سخنرانی معصومه ابتکار به‌عنوان نخستین سخنرانی یک زن در نماز جمعه بازتاب گسترده‌ای در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.