ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"کوتاهی آتش‌نشانی برای نجات جوانی که در يک قنات سقوط کرد"

مهدی کوشک‌باغی جوان ۱۸ ساله

مهدی کوشک‌باغی جوان ۱۸ ساله اهل شهرستان ورامين چند روز پيش در يکی از قنات‌های اطراف اين شهرستان سقوط کرده و هنوز نجات نيافته است.

علی کوشک‌باغی، دايی اين جوان ۱۸ ساله به خبرگزاری مهر گفت: "از اولين ساعات بروز اين اتفاق ما به آتش‌نشانی ورامين رفتيم و خواستار کمک شديم اما در اين زمينه نيروهای آتش‌نشانی همکاری لازم را نداشته و اعلام داشته‌اند که به دليل نبود تجهيزات نمی‌توانند کاری انجام دهند."

کوشک‌باغی افزود: "در اين چند روز هيچ يک از نيروهای امدادی يا آتش‌نشانی ورامين با ما همکاری نکرده‌اند و هر کدام پس از بررسی اجمالی چاه به ما گفتند که نمی‌توانند وی را از چاه خارج کنند."

به گفته وی گفت: "آتش‌نشانی تهران نيز در روز سوم به اين‌جا آمد اما گفتند که نمی‌توانند به داخل چاه بروند چون عمق آب زياد است و آن‌ها نيز کاری از پيش نبردند و در روز سوم توانستيم از سازمان آتش‌نشانی يک پمپ آب بگيريم تا بتوانيم با خارج کردن آب مهدی را پيدا کنيم که اين پمپ نيز خراب شد."

کوشک‌باغی افزود: "روزهای ابتدايی بسيار اميدوار بوديم که با تلاش مسئولان آتش‌نشانی خواهرزاده‌ام را نجات داده و وی به آغوش خانواده بازگردد اما اکنون با توجه به عدم دسترسی به فضای تنفسی و غذا، هيچ اميدی به زنده بودن مهدی نيست."

وی گفت: "امروز (جمعه ۲۷ دی) هم به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کرده و خواستار حضور نيروهای امدادی شديم اما آن‌ها پاسخ دادند که امروز جمعه است و فردا در محل حادثه حاضر خواهيم شد که اين امر بسيار ناراحت کننده است."

با اين حال محمد خانی، رييس سازمان آتشن‌شانی و حسين دهقان معاون عمرانی فرماندار ورامين گفته‌اند: "پرسنل آتش‌نشانی از روز اول در صحنه حاضر شده اما چون اين چاه و قنات فرسوده است، بايد عمليات نجات فرد گرفتار با نهايت ايمنی و دقت انجام پذيرد که قنات فرو نريزد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرشید

    سلام این خبر تلخ را خواندمو بسیار متاسف شدم. در تهران گروه های تخصصی نجات از غار در میان کوهنوردان به ویژه انجمن غارنوردان ایران وجود دارند. آتشنشانی تهران هم افراد با تجربه در نجات چاه و قنات دارد. در گزارش خبرگزاری مهر اما سخنان مقامات شهرداری و آتشنشانی ورامین درج شده که تاکید دارند طولانی شدن پروسه به دلیل فرسوده بودن قنات و رعایت اصول ایمنی است. سخنان دایی آن جوان رد شده در مورد کوتاهی. نجات از قنات و چاه های آب مرتبط بسیار تخصص، دقت و تجهیزات پیشرفته میخواهد. گزارش شما بخش انتهایی گزارش را حذف کرده و این درست نیست