ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"باران‌های اسيدی تخت جمشيد را در معرض نابودی قرار داده است"

حسين موسوی‌پور، استاد گروه شيمی

حسين موسوی‌پور، استاد گروه شيمی دانشگاه شيراز گفت: "بارش باران‌های اسيدی ناشی از افزايش مواد آلاينده اطراف تخت جمشيد، اين اثر تاريخی جهانی با قدمت ۲۵۰۰ساله را در معرض تخريب و نابودی قرار داده است."

به گزارش تارنمای محلی "شيراز۱۴۰۰"، موسوی‌پور افزود: "تخت جمشيد در حالی که يادمان تاريخ گذشتگان و از مهم‌ترين آثار تاريخی فارس در صنعت توريسم به‌شمار می‌رود که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری را مجذوب خود می‌کند اما با ريزش باران‌های اسيدی مقاومت سنگ‌های آن فروکش کرده و در حال ريزش و نابودی است."

به گفته موسوی‌پور "وجود دود و آلاينده‌های کارخانه‌ها، استقرار پالايشگاه‌های دودزا در اطراف تخت جمشيد، و وجود خودروهای فاقد استاندارد که نزديک به اين مکان در حال تردد هستند در حالی که هيچکدام فيلتر ندارند، سنگ سنگ اين بنا را به خاک و خاک را به باد سپرده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.