ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" بعد از نیم قرن در تهران برنامه اجرا می‌کند

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" تلاش می‌کند در رایزنی با مقامات ایرانی راهی برای سفر به ایران بیابد و بعد از نیم قرن در ایران برنامه اجرا کند.

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" تلاش می‌کند در رایزنی با مقامات ایرانی راهی برای سفر به ایران بیابد و بعد از نیم قرن در ایران برنامه اجرا کند.

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" بعد از نیم قرن در تهران برنامه اجرا می‌کند

روزنامه "پست گزت" گزارش می‌دهد که ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" از طریق انستیتو "خاورمیانه" در ایالت متحده آمریکا با مقامات ایرانی درباره چند و چون سفر به ایران وارد مذاکره شده‌اند. این مذاکرات ظاهراً از سپتامبر سال گذشته آغاز شده و تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است.

گرگ سولیوان، مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا تأیید کرده که چنین مذاکراتی بین مقامات ایرانی و ارکستر سمفونی پیتسبرگ در جریان بوده است. آقای سولیوان اما به "پست گزت" گفته است که مذاکرات به خوبی پیش می‌رود. با این حال ظاهراً هنوز جزئیات زیادی باید بررسی شوند. این مسائل بیشتر به چگونگی اخذ ویزا برای اعضای کنسرت ربط پیدا می‌کنند و موانع سفر به ایران در اثر تحریم‌ها.

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" امید دارد که بتواند در جشنواره فجر برنامه‌هایی اجرا کند. سیمین کرتیس، مدیر انستیتو "خاورمیانه" در آمریکا گفته است که اگر مذاکرات با مقامات ایرانی به ثمر برسد، برگزاری یک کنسرت توسط ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" در تهران یک رویداد تاریخی خواهد بود.

ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" نیم قرن پیش آخرین ارکستر آمریکایی بود که در ایران دو کنسرت برگزار کرد.

رابرت موئیر، معاون ارشد مدیر ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" گفته است: "حضور ارکستر سمفونی می‌تواند نشانه‌ای نمادین از پایان یافتن دوره قطع روابط میان دو کشور و نوعی دیپلماسی فرهنگی باشد."

آقای موئیر همچنین گفته است ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" قصد دارد با این سفر در چارچوب یک دیپلماسی "مردمی" با انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 30

    […] ارکستر سمفونی “پیتسبرگ” بعد از نیم قرن در تهران برنامه اجرا می‌کند، منبع: رادیو زمانه […]