ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر محمد علی نجفی به اسپانیا

دستاورد ایران از نمایشگاه «فیتور» در اسپانیا

دستاورد ایران در نمایشگاه «فیتور» از سرگیری پرواز مستقیم تهران – مادرید است. دستاورد اسپانیا: چشم‌انداز قراردادهای سودآور در زمینه انرژی‌های بازیافتی، خورشیدی و پنلی، زیرساخت‌های ریلی و همچنین خودروسازی.

سی و چهارمین نمایشگاه گردشگری «فیتور» در اسپانیا فردا، یکشنبه ۶ بهمن (۲۶ ژانویه) به پایان می‌رسد. محمد علی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی، همراه با مرتضی صفاری، سفیر ایران در اسپانیا و مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این نمایشگاه شرکت کردند. دستاورد ایران در این سفر از سرگیری پرواز مستقیم تهران – مادرید است. دستاورد اسپانیا: چشم‌انداز قراردادهای سودآور در زمینه انرژی‌های بازیافتی، خورشیدی و پنلی، زیرساخت‌های ریلی و همچنین خودروسازی.

سی و چهارمین نمایشگاه گردشگری «فیتور» در اسپانیا

نمایشگاه «فیتور» که ۲ بهمن (۲۲ ژانویه) در شهر مادرید، گشایش پیدا کرد، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های گردشگری در سراسر جهان است. در این نمایشگاه هر سال نمایندگانی از کشورهای گوناگون جهان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌داران و شرکت‌های هواپیمایی گرد می‌آیند و نه تنها با گرایش‌های نوین در عرصه گردشگری آشنا می‌شوند، بلکه می‌توانند با هم قراردادهایی را در این عرصه منعقد کنند. از سال ۲۰۱۳ یکی از اهداف این نمایشگاه این است که فرآوردهای شرکت‌های اسپانیایی در عرصه گردشگری در اختیار علاقمندان قرار گیرد. در سال ۲۰۱۴ یکی از موضوعات مورد بحث در نمایشگاه «فیتور» گردشگری فرهنگی و گردشگری برای سالمندان بوده است.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اعلام آمادگی کرده است که کشورش در زمینه انرژی‌های بازیافتی، خورشیدی و پنلی و همچنین خودروسازی در ایران فعالیت کند.

محمد علی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه «فیتور» با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی احیای تفاهم‌نامه‌های گردشگری منعقد شده میان ایران و اسپانیا یکی از دستاوردهای این دیدار بود.

محمد علی نجفی در دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز از او دعوت کرد که از ایران دیدار کند. او همچنین بر توسعه همکاری‌های دو کشور در سه حوزه صنعت، انرژی و گردشگری تأکید کرد و از آمادگی ایران برای تحقق این امر خبر داد.

در سال ۲۰۱۳ شصت میلیون گردشگر به اسپانیا سفر کرده‌اند. در حالی‌که طبق جدول شاخص رقابت در زمینه گردشگری و سفر که در سال ۲۰۱۳ و توسط مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) منتشر شده، ایران در سال ۲۰۱۱ و در بین ۱۴۰ کشور در رتبه ۱۱۴ قرار داشته است. البته این رتبه ایران در سال گذشته اندکی بهبود یافت و جایگاه کنونی ایران ۹۸ است.

مانوئل سوریا لوپز و محمد علی نجفی در نمایشگاه فیتور

مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا برای سفر به ایران اعلام آمادگی کرده و قصد دارد که در این سفر زمینه‌های اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه‌ای را که ایران ۱۲ سال پیش با اسپانیا منعقد کرده بود، فراهم آورد. از آن زمان تاکنون به این تفاهم‌نامه عمل نشده است.

محمد علی نجفی از کشور ما به عنوان «مکانی مناسب برای گردشگری سلامت و مذهبی» یاد کرد. او از همه کسانی که «به تجربه‌های جدید» علاقه دارند دعوت کرد که به ایران سفر کنند.

در چشم‌انداز این سفر همچنین احتمال مشارکت اسپانیا برای سرمایه‌گذاری و عرضه فن‌آوری لازم برای گسترش خطوط قطار تندرو به مسافت ۱۵۰۰ کیلومتر قرار دارد. علاوه بر این، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا اعلام آمادگی کرده است که کشورش در زمینه انرژی‌های بازیافتی، خورشیدی و پنلی و همچنین خودروسازی در ایران فعالیت کند.

محمد علی نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی در این سفر تلاش کرد توجه سرمایه‌گذاران خارجی را به ایران جلب کند. او گفت: «در ایران منابع عظیم انرژی داریم که انرژی ارزان‌قیمت برای سرمایه‌گذاری‌ها را تأمین می‌کند و بازار ۷۵ میلیونی ایران هم بازاری وسیع به شمار می‌رود. البته قانونی هم برای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد که در این زمینه کمک خواهد کرد. از سوی دیگر ایران نفوذ قابل توجهی روی کشورهای همسایه‌ دارد و بنابراین سرمایه‌گذاران در ایران به راحتی می‌‌توانند به آن بازار‌ها دسترسی پیدا کنند.»

او همچنین به تنوع آب و هوایی ایران اشاره کرد و از کشور ما به عنوان «مکانی مناسب برای گردشگری سلامت و مذهبی» یاد کرد. او از همه کسانی که «به تجربه‌های جدید» علاقه دارند دعوت کرد که به ایران سفر کنند.

«گردشگری سلامت و مذهبی» تعبیری دوپهلوست و از این معنا حکایت دارد که ایران هنوز حاضر نیست پذیرای حجم انبوه گردشگران از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف باشد و ضمن محترم شمرده شدن فرهنگ مردم ایران به تفاوت‌های فرهنگی و خواسته‌های گردشگران نیز احترام بگذارد و پذیرای تغییرات فرهنگی بر اثر حضور انبوه گردشگران باشد. از آنجا که یکی از موضوعات مورد بحث در «فیتور» گردشگری برای سالخوردگان و گردشگری فرهنگی بود، ظاهراً رییس سازمان میراث فرهنگی به جلب این گروه از گردشگران توجه داشت.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا نیز وعده داد که اسپانیا در مقصدهای گردشگری‌اش تجدید نظر می‌کند و ایران را هم در این مقصدها می‌گنجاند.

با این تفاصیل می‌توان انتظار داشت که اگر مفاد تفاهم‌نامه ایران با اسپانیا عملی شود، از این پس عده‌ای از بازنشستگان اسپانیایی از آثار باستانی ایران دیدن کنند و در مقابل اسپانیا هم در صنعت انرژی و خودروسازی و گسترش خطوط راه‌آهن در ایران مشارکت کند و منافعی به دست بیاورد.

گفتنی است که بودجه سال ۹۳ که به عنوان لایحه از طرف دولت به مجلس آورده شده، در عرصه گردشگری نسبت به لایحه بودجه سال ۹۲، هفت و نیم درصد کاهش داشته است. این در حالی است که طرح‌هایی برای ایجاد دهکده‌های قرآنی در هیأت دولت به تصویب رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.