ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندين فعال مدنی کُرد در مريوان بازداشت و احضار شده‌اند

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران به‌نقل از يک منبع آگاه نوشت روز شنبه پنجم بهمن‌ماه دانشجويان، دانا لنجاوايی، بازداشت و سوران دانشور، هيمن بيگلر و آرش مولودی احضار شدند.

بنا به اين گزارش، نيروهای امنيتی شهر مريوان دانا لنجاوايی، دانشجو دانشگاه پيام نور مريوان را در محل کار خود بازداشت کردند. او سپس توسط اين نيروها به بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات اين شهر منتقل شده است.

دو دانشجوی ديگری دانشگاه آزاد مريوان به نام‌های هيمن بيگلر و آرش مولودی در عصر همين روز توسط ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار شده و پس از مراجعه اين دو فعال مدنی کُرد به ستاد خبری برای چندين ساعت بازجويی شده و سپس آزاد شدند.

همچنين روز يکشنبه ششم بهمن‌ماه در ادامه احضار و بازداشت فعالين مدنی کُرد در شهر مريوان، سوران دانشور از فعالان پيشين دانشجويی به ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اين شهر احضار و پس از بازجويی کوتاه آزاد شد.

پيش از اين دانا لنجاوايی و ژيار سلامتيان، دانشجوی دانشگاه پيام نور مريوان در روز جمعه ۲۳ دی‌ماه سال گذشته بازداشت شده بودند.

پس از اعدام حبيب‌الله گلپری‌پور، رضا اسماعيلی مامدی و شيرکو معارفی، سه زندانی سياسی کُرد در روز سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه سال جاری تعدادی از فعالان مدنی کُرد در شهر مريوان تجمعی اعتراضی را برگزار کردند که در اين روز دانا لنجاوايی به ستاد خبری احضار شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    جواد لاریجانی، احمد شهید را "احمق شریر" نامید به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسم رونمایی از گزارش وضعیت حقوق بشر در آمریکا (2013) که امروز در دانشگاه تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: امروز درگیری که غرب با جمهوری اسلامی ایران دارد، در قسمت پایه‌ای مربوط به تعیین بنای زندگی مدنی و سیاسی براساس عقلانیت دیگری مانند اسلام است که این از حق انرژی اتمی و هسته‌ای مسلم‌تر است. وی ادامه داد: البته باید در مورد حق انرژی اتمی هم مراقبت فراوان انجام داد، ولی من معتقد نیستم که چون چرخ سانتریفیوژهای ما زیاد می‌چرخیدند، چرخ اقتصاد ما کند شده و به عکس است و اشتباه بزرگی است. رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: در گزارش شخص "احمق شریر" گفته شده که 4 نفر در ایران قرار است اعدام شود و در طی این گزارش 4 هزار نامه برای ما آمد که این 4 نفر را اعدام نکنید. لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که تحت عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند، آلوده به تحرکات تروریستی هستند و اسم خود را مدافعان حقوق بشر گذاشته‌اند. اما در اسناد سازمان ملل متحد چنین عنوانی سابقه ندارد. پس بدانید وقتی که نام مدافع حقوق بشر را شنیدید، افرادی هستند که تحرکات تروریستی دارند.!