ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خوزه اميليو پاچِکو، نويسنده نامدار مکزيکی درگذشت

خوزه اميليو پاچِکو، نويسنده نامدار مکزيکی و برنده جايزه سروانتس، معتبرترين جايزه ادبی کشورهای اسپانيايی‌زبان در ۷۴ سالگی درگذشت.

خوزه اميليو پاچِکو، نويسنده، شاعر، پژوهشگر و مترجم نامدار مکزيکی، در ۷۴ سالگی درگذشت.

خوزه اميليو پاچِکو به‌هنگام دريافت جايزه معتبر سروانتس در سال ۲۰۰۹

به‌گزارش آسوشيتدپرس، شورای ملی فرهنگ و هنر مکزيک و انریکه پنیا نیِتو، رئيس‌جمهور اين کشور خبر درگذشت پاچِکو را تأييد کردند.

خوزه اميليو پاچِکو به‌عنوان يکی از شاعران برجسته مکزيک و يکی از مطرح‌ترين نويسندگان داستان‌های کوتاه نيز شناخته می‌شود.

پاچِکو فرزند يک حقوق‌دان بود و در۳۰ ژوئن ۱۹۳۹ در مکزيکوسيتی به‌دنيا آمد.

او در دهه ۱۹۵۰، زمانی که نوجوانی بيش نبود نخستين آثار خود را منتشر کرد و در طول زندگی‌اش چندين جايزه ادبی، از جمله در سال ۲۰۰۴ جايزه پابلو نرودا، در سال ۲۰۰۵ جايزه گارسيا لورکا و سرانجام در سال ۲۰۰۹ جايزه سروانتس، معتبرترين جايزه ادبی کشورهای اسپانيايی‌زبان را دريافت کرد.

خوزه آنتونيو رودريگرز عضو هيئت داوران وقت جايزه سروانتس در آن زمان پاچکو را به‌عنوان "نماينده کل زبان اسپانيايی" و "شاعری استثنايی، عميق، با آزادی انديشه و توانا در خلق جهان خود و همچنين مسلط به زبانی بی‌عيب و نقص" معرفی کرد.

خوزه اميليو پاچِکو در دانشگاه‌های آمريکا و کانادا تدريس کرد و آثار نويسندگان و نمايشنامه‌نويسان بزرگی چون ساموئل بکت، تنسی ويليامز و تی‌.اس. ‌اليوت را ترجمه کرده است.

از جمله مشهورترین آثار او مجموعه اشعار "بازگشت به سیزیف"، داستان‌های کوتاه "مبارزه در صحرا" و رمان "مرگ در دوردست" هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.