ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۰ کارگر کارخانه يخچال‌سازی "ايران پويا" تجمع اعتراضی برپا کردند

امروز، دوشنبه هفتم بهمن‌ماه حدود

امروز، دوشنبه هفتم بهمن‌ماه حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه يخچال‌سازی "ايران پويا" در اعتراض به مشخص نبودن سه درصد از سهام دو هزار کارگر اين کارخانه، در مقابل درب ورودی اين کارخانه دست به تجمع زدند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اکبر قربانی، يکی از سهام‌داران کارخانه "ايران پويا" گفت اين کارخانه در اسفندماه سال گذشته منحل اعلام شده و با آن‌که انحلال آن بدون تأييد هيچ نهاد مرتبطی انجام شده، هنوز تکليف سه درصد از سهام اين کارخانه که متعلق به کارگران است مشخص نيست.

وی افزود: "کارگران در تجمع امروز از مسئولان کارخانه خواستند اختيار تصميم‌گيری سه درصد از سهام کارخانه را به کارگران واگذار کنند وهيچ کس حق دخل وتصرف در اموالی که متعلق به کارگران است را ندارد."

قربانی گفت بيش از ۶۰ نفر از سهام‌داران اين کارخانه کارگرانی هستند که در دوران جنگ ايران و عراق زخمی شده‌اند که به آن‌ها در ايران "جانباز" می‌گويند.

به‌گفته وی انحلال کارخانه "ايران پويا" غيرقانونی است و اين کارخانه يکی از پر درآمد‌ترين واحدهای توليدی کشور است که به دليل بی‌تدبيری برخی مسئولان منحل اعلام شده است.

با واگذاری اين واحد توليدی به شرکت "ايران افزار" بسياری از نيروی کار اين کارخانه بيکار و بازخريد اجباری شده‌اند.

شرکت ايران پويا در کيلومتر چهار جاده قديم کرج در غرب تهران واقع است و در سال ۱۳۳۶ با نام شرکت پارس آمريکا تأسيس شد.

اين شرکت سپس با نام تجاری "جنرال استيل" توليد انواع يخچال‌های خانگی و مقاطع مس و برنج را در سال ۱۳۳۸ آغاز کرد و پس از پيروزی انقلاب ايران در سال ۱۳۵۷ به "ايران پويا" تغيير نام داد و در سال ۱۳۷۰ وار د بازار بورس اوراق بهادار گرديد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.