ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژنو۲؛ گفتگو بر سر دولت انتقالی بی‌نتیجه ماند

نشست هیئت دولتی و اپوزیسیون

نشست هیئت دولتی و اپوزیسیون سوریه در روز دوشنبه ۲۷ ژانویه در ژنو پس از یک ساعت چانه‌زنی بر سر دولت انتقالی و نقش اسد در آن بدون نتیجه به پایان رسید.

 نمایندگان اپوزیسیون سوریه در این نشست بار دیگر بر لزوم کناره‌گیری اسد تاکید کردند. اخضر ابراهیمی در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از این جلسه از پیشرفت گفتگوها ابراز ناامیدی کرد.

با وجود اعلام توافق طرفین در شکسته شدن محاصره حمص در روز یکشنبه، جلسه روز دوشنبه به اختلاف نظر در مورد جزییات این توافق سپری شد.

اپوزیسیون سوریه تاکید داشت که شکستن محاصره باید شامل همه غیرنظامیان شود. نمایندگان دولتی نیز گفتند که عامل محاصره و عدم خروج غیرنظامیان، خود شورشیان هستند.

قرار بود این نشست در مورد کمک‌‌های انساندوستانه برای غیرنظامیان حمص نیز تصمیم بگیرد. مردم این شهر بیش از یک سال است که در مضیقه غذا، دارو و ملزومات بهداشتی قرار دارند و گرسنگی می‌کشند.

نمایندگان دولتی در جلسه یک‌ساعته روز دوشنبه اعلام کردند که آماده ارسال کمک‌های انسانی و گشودن راهی برای عبور کاروان‌های امدادی به حمص هستند اما حضور تک‌تیراندازها در حمص و اطراف آن، اجرای این تصمیم را مشکل می‌سازد.

اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب با وجود ابراز نومیدی از گفتگوهای طرفین در روز دوشنبه، یادآوری کرده که اراده‌ای نزد طرفین برای نتیجه‌گیری از نشست ژنو را مشاهده می‌کند.

این نشست تا روز جمعه ۳۱ ژانویه ادامه خواهد داشت. هدف اصلی ژنو دو یافتن راهکاری سیاسی برای غلبه بر بحران سه ساله سوریه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.