ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مردم در شهرستان ايذه با نيروهای امدادی و پليس درگير شدند

شماری از مردم در شهرستان

شماری از مردم در شهرستان ايذه در استان خوزستان با نيروهای امدادی و پليس که برای بيرون کشيدن اجساد دو تن از غرق‌شدگان در سد کارون سه به اين منطقه رفته بودند، درگير شدند.

مردادماه ۱۳۹۲: تشييع پيکر قربانيان حادثه سقوط مينی‌بوس به سد کارون سه با شرکت گسترده مردم

به گزارش تارنمای ايبنانيوز، "۱۱ ساعت پس از وقوع حادثه و زمانی که جسد ايوب حسينی راننده وانت از آب گرفته شد، جمعيتی حدود ۸۰۰ نفر شامل خانواده و بستگان جان‌باختگان حوادث متعدد سد کارون سه و اهالی روستاهای همسايه سد که برای تشييع جنازه در محل حادثه اجتماع کرده بودند، نسبت به وزارت نيرو و شرکت توسعه منابع آب و نيروی ايران اعتراض کردند و درگيری‌های پراکنده‌ای بين آنان و نيروهای انتظامی حاضر در صحنه رخ داد."

تارنمای نارسينا نيوز که در شهرستان ايذه فعاليت می‌کند نيز در اين‌باره نوشت: "پس از خارج کردن جسد يکی از جان‌باختگان، بستگان و مردم منطقه که برای چندمين بار به دليل پی‌گيری نشدن کار ايجاد جاده و ايمن نبودن يدک‌کش‌های منطقه، عزيزان خود را از دست داده بودند، به سمت آمبولانس‌های امدادی هلال احمر و ماشين پاسگاه انتظامی حمله‌ور شده و تعدادی از امدادگران و راننده آمبولانس را مجروح کرده‌اند و به ماشين‌های اعزامی خسارات شديد وارد شده است."

بر پايه اين گزارش "ريشه اعتراض مردم بختياری نسبت به سد کارون سه به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. در پی آب‌گيری سد کارون سه ايذه، ۷۰ روستا نابود گرديد و حدود ۲۰ هزار نفر از روستائيان و عشاير بختياری مجبور به مهاجرت اجباری شدند و وزارت نيرو نيز تاکنون به تعهدات خود برای جايگزينی راه‌های روستايی که با آب‌گيری سد غرق شده‌اند، عمل نکرده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.