ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای پناهجويان ايرانی در شهر برن سوئيس

۱۸پناهجوی ايرانی از صبح امروز

اعتصاب غذای پناهجويان ايرانی در برن سوئيس

۱۸پناهجوی ايرانی از صبح امروز چهارشنبه، ۹ بهمن‌ماه (۲۹ ژانويه) در برابر اداره فدرال برای مهاجرت در منطقه وابرن، نزديک به شهر برن سوئيس، عليه نقض حقوق بشر در ايران تظاهرات کرده و دست به اعتصاب غذا زدند.

به‌گزارش خبرگزاری سوئيس، اين پناهجويان ضمن آن‌که اعلام کردند دولت سوئيس نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران را بشناسد و عليه آن فعالانه اقدام کند، خواهان پذيرش پناهندگی خود نيز شدند.

امروز شورای فدرال سوئيس پيرو تصميم اتحاديه اروپا پس از اجرای توافقنامه هسته‌ای با ايران، تحريم‌های خود عليه اين کشور را به حالت تعليق در آورد.

پناهجويان ايرانی در بيانيه‌ای گفته‌اند تظاهرات و اعتصاب خود را "به‌شکل مسالمت‌آميز و آرام" برگزار خواهند کرد.

آن‌ها گفته‌اند زمانی به اعتصاب غذای خود پايان خواهند داد که به اهداف و خواسته‌های خود برسند.

پناهجويان ايرانی در میدان مقابل اداره فدرال برای مهاجرت پلاکاردی با عنوان "اعتصاب غذا برای حقوق بشر" نصب کرده‌اند.

پاييز سال گذشته در همين مکان پناهجويان سوری دست به اعتصاب غذا زده بودند که پس از دو هفته با آرامش به اعتصاب خود پايان دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامران

    اینرا هم اضافه کنم شاید خیلی ها سوال براشون پیش بیاد و بپرسند اگر وضع سوییس اینطوریه چرا اینجا موندم و بر نمیگردم کشورم یا نمیرم کشور دیگه ؟ جواب خیلی ساده است چون راهی که امثال من درش قدم برداشتیم و به امید رسیدن به آزادی نیم بند در ایران به دریای سیاست و بازی احزاب زدیم هیچ پلی برامون باقی نزاشته و حتی اگر جای دیگه ای حتی به غیر از ایران شانس زندگی کمی شرافتمندنه تر وجود داشته باشه دیگه نه سن ایجاب میکنه و نه حوصله که دوباره و اینبار در اروپا در به در بشیم از طرفی دیگه حوصله ای و آبرویی هم نمانده که کسی اقامت دائم سوییس را بخواد ول کنه و بره یه جهنم دیگه بدنبال سرابی بنام حقوق بشر !!اینرا هم بگم شاید یه تعداد سوال کنن سوییس چه نقشی در دیدار اعضای خانواده پناهندگان میتونه داشته باشه ؟ و اینجا باید گفت برابر قوانین سوییس اگر شخصی بخواد پدر و مادر را دعوت کنه سوییس برای حتی یک ماه باید کار دائمی وحقوق مکفی و اطاق کافی برای اسکان یک ماه و پول کافی در بانک داشته باشه که بتونه اینکارو بکنه !و وقتی زیر آبی بهت کاری نمیدهند و یا هزینه پرداخت کلاس یا تخصص کاری حتی عادی را به عهده نمیگرند که دستت به کار برسه و از طرفی میفرستنت بری با معتاد و الکلی و ...در پروژه های کثیف و سخیف سوسیال که هدفش فقط بهره کشی از انسانهایی هستش که دستشون به هیچ جایی بند نیست کار کنی و از طرفی میگن وقتی حقوق بیکاری سوسیال میگیری حق سفر نداری و...چطوری میخوای خانواده خودتو ببینی ؟؟ من به این ایرانیهایی که در سوییس بدنبال پناهندگی هستند نصیحت میکنم اگر جواب بدی گرفته اند بدون اینکه وقت را تلف کنن از سوییس بروند و گرنه من که کارت اقامت دائم سوییس را دارم و این رفتارشون با امثال من به شرح بالاست ببین با تویی که یکبار منفی گرفتی و فقط شاید اقامت انسانی بهت بدهند و امکان نداره بعد از 25 سال بعد هم اقامت دائم دریافت کنی چطوری میتونن رفتار کنند ؟؟

  • کامران

    فقط میخوام اینو به هموطنان خودم بگم هرگز به ادعای سوییس و همه کشورهای غربی در مورد احترام به حقوق بشر در این کشورها باور نکنید اینها همش تبلیغه برای اینکه به دنیای شرق بگن ما از شماها یه سر و گردن زیادتریم ! در عمل دیکتاتورهای کشورهای ما حکم مرگ اشخاص را سریع میدهند و سیاستمدان غربی همه کشورهای اروپایی این حکم مرگ را سریع اجرا نمیکنن که گندش در بیاد!!بلکه چنان زیر زمینی و پنهان وخزنده پناهنده را اعدام میکنند که بیننده این اعدام حتی فکر میکنه این همون اجرای حقوق بشر است :)) باور کنید در سوییس به من که داران کارت اقامت دائم (c)هستم و 14 ساله حتی نتونستم مادر و پدر پیرم را ببینم و هرگز نمی تونم ایران هم برم هیچ احترام و ارزشی نگذاشت و هیچ کمکی نکرد تا برای آخرین بار حتی بتونم پدر و مادرم را ببینم و فقط یک اقامت داد ولی با فرستادن به کارهای بیگاری اجباری اداره سوسیال و کار اجباری با معتاد و الکلی و ...تمام شخصت و مدارک تحصیلی و هیکل و شرافت و انسانیت و حیثیتم را ازمن گرفت و زیر سوال برد !صدها بار برای کارهای مختلف درخواست فرستادم ولی چون مخفی و خیلی خزنده به تمامی اداره ها تاکید شده از بکار گیری خارجی اجتناب کنید هیچ اداره ای و شرکتی و یا کارخانه ای کار به غیر سوییسی نمیده ! یعنی تمامی کارهای درجه اول در رتبه بندی اول شامل سویسی های اصیل !!دوم شامل شهروندان اروپایی که برای کار به سوییس آمده اند ((مثل آلمانیها و فرانسوی ها و...))و مرحله بعدی شامل حال خارجی هایی میشه که از کشورهایی مثل ایران و سالها قبل به سوییس آمده اند !و خوب کارهایی که به خارجیها شاید داده بشه ((البته فقط شاید))طرفشویی در رستوران تا ابد !! تمیزی توالت نیمه وقت و تمام وقت فقط با قرار داد کاری موقت ((قرار داد موقت به این جهت که هر وقت خواستن بتونن بیرونش کنن و بیمه هم بهش ندهند))و همین دست کارها !! باور نمیکنید ؟ تشریف بیارید سوییس تا به چشم خودتون ببینید اعلامیه جهانی حقوق بشر چیه :))