ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: افزايش شديد قيمت بنزين خواهيم داشت

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران، در

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران، در نشست دولت و مجلس گفته است شيب تندی در افزايش قيمت‌ها خواهيم داشت.

سکينه عمرانی نماينده مجلس، به خبرگزاری فارس از سخنرانی حسن روحانی گزارش داد و گفت: "رئيس‌جمهور اظهار داشت که برخی گروه‌ها دلسوزانه درخواست می کردند که فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها را با توجه به شرايط فعلی کشور اجرا نکنيم اما ما سعی می‌کنيم در ارتباط با بحث تغيير قيمت‌ حامل‌های انرژی در مواردی که در امر توليد دخالت دارند، شيب ملايمی را داشته باشيم تا مانعی بر سر راه توليد ايجاد نشود."

به‌گفته سکينه عمرانی، حسن روحانی افزوده است: "اما در مواردی که به حوزه توليد ارتباط چندانی ندارد، همانند بنزين، شيب تندتری را در افزايش قيمت‌ها خواهيم داشت."

بنا به اين گزارش، مسائل مربوط به بودجه، يارانه، محيط ريست و همچنين موضوعات بين‌المللی به‌ويژه آمريکا و پی‌گيری حقوق جمهوری اسلامی ايران از مهم‌ترين محورهای سخنان حسن روحانی در اين نشست بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • « این رسم‌اش نیست آقای روحانی»؛ گزارش میدانی درباره سبد کالای رایگان ( پارسا محمدی ) | کتابخانه مرتضی صنعتی

    […] خواهد شد. قرار است در این مرحله قیمت حامل‌های انرژی و سوخت دو برابر شود. به همین دلیل انتظار می‌رود موج جدیدی از […]

  • « این رسم‌اش نیست آقای روحانی»؛ گزارش میدانی درباره سبد کالای رایگان | سایت خبری جنبش خرداد

    […] خواهد شد. قرار است در این مرحله قیمت حامل‌های انرژی و سوخت دو برابر شود. به همین دلیل انتظار می‌رود موج جدیدی از […]

  • فرهاد - فریاد

    اشتباه برخی اقتصاد دانانی که بر بازار آزاد تاکید دارند و در صدد اعمال نظرات خویش بر دولتها هستند در ایران نیز بر اساس تئوریهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درصدد از بین بردن سوبسیدها یا بقولی یارانه ها هستند تا بازار به شکل طبیعی و رقابتی باز گردد در تئوری شاید ما در اقتصادهای متعارف با چنین نظراتی پاسخ درستی باشد اما این درک از اقتصاد خارج از دنیای واقعی و پندار بافی ای بیش نیست زیرا مشکل اصلی اقتصاد بازار معین با بازار دیگری تفاوتهای بسیاری در عالم واقعی دارد . پس به جای پنداربافی ما باید پاسخ واقعی برای مشکل واقعی پیدا کنیم . مشکل اصلی و اساسی کشور ایران بیکاری نبود تولید در نتیجه ی کمبود سرمایه ی تولیدی می باشد و با توجه به اینکه سرمایه ی کافی در ایران برای حل این مشکل وجود ندارد پس ما نیاز داریم تا اقدام به جذب سرمایه ی خارجی بنمائیم از اینرو حذف یارانه ها جذابیت سود بیشتر در بازار ایران را برای سرمایه های خارجی ایجاد نخواهد کرد از طرف دیگر بحران سیاست خارجی نیز احساس امنیت سرمایه های خارجی را از بین برده و ریسک سرمایه گذاری در ایران را بسیار افزایش داده است پس سرمایه ی خارجی جذب بازار ایران نخواهد شد از اینرو حذف یارانه ها تنها باعث تشدید رکود تورمی خواهد شد و دولت تنها با افزایش قیمت فرآورده های نفتی کسر بودجه ی خود را کاهش می دهد آنهم در بازه ی زمانی بسیار کوتاه . اما این رکود تورمی در دولت روحانی که در انتخابات خردادماه امیدهائی را در دل مردم ایجاد کرده بود از بین رفته و دولت جمهوری اسلامی را دچار مشکل امنیتی و شورش اجتماعی خواهد کرد . پس دولت می تواند فعلا همه ی تلاشش را برای ایجاد زمینه هائی نماید که بازار ایران را برای سرمایه های خارجی جذاب نموده تا تولید و بیکاری اجتماعی سر و سامان یابد و پس از گذر از این رکود افزایش تولید و سپس تورم کنترل شده است در این زمان دولت میتواند با یک برنامه ی اصولی قدم به قدم یارانه ها را حذف نماید هم یارانه هائی که از طرق گمرک دریافت می کند و هم یارانه هائی که به مردم میدهد . یعنی نمی تواند برای اتوموبیل برای حمایت از کارخانه های اتوموبیل سازی داخلی گمرک 100 درصد وضع کند و در رقابت خودروها دخالت نماید و هم افزایش قیمت فرآورده های نفتی را به بهانه ی رقابتی کردن بازار افزایش دهد . اگر قرار است بازار رقابتی شود حتی دستمزد کارگران هم باید رقابتی و آزاد شود و کارگران هم باید برای دفاع از خود سندیکا و اتحادیه ی آزاد داشته باشند از اینرو اقتصاد دانهای پندار باف بازار آزاد چرا ابتدا در پی آزاد کردن سندیکاها و اتحادیه های کارگری نیستند ؟ کاملا روشن است لیبرالیزم تنها دقدقه اش افزایش سود سرمایه داران و فقیر کردن حقوق بگیران و کارگران هستند و دولت روحانی نیز یکی از این دولتهاست که در این امر دست احمدی نژاد را نیز از پشت بسته است .

  • Majid

    خطاب به حسن فریدون (ملقب به روحانی): تا زمانیکه در روی صندلی استیل طرح ایتالیایی جلوس  کرده و شاهوار در توی دوربین به ملت شاه پرور و معظم له دوست به تولید مکر و دروغ پرداخته و از ابراز حقایق وحشت داشته باشی راه به جایی نخواهی برد. در ضمن عمه خانم سالخورده تان هم پیغام دادند که اون شال و کوپال قلابی  را که به نام دین و روحانیت!؟! به بر کرده ای مال خودت.  چونکه اون تزینات و نمایشات ایشان را به یاد شرفیابیهای هم شال و کوپالتان به درگاه  شاه سابق میاندازد و حالشان را بهم زده و به استفراغشان وامیدارد!

  • بهنام 1

    قابل توجه کسانی که دل به این آخوند خوش داشته و با زود باوری قابل ملاحظه و با تعجیل هر چه تمامتر به او و در واقع به نظام جمهوری اسلامی رای دادند و با نظام تجدید بیعت کردند .