ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اموال بابک زنجانی توقيف شد

ابراهيم يونسی، معاون اول قوه

ابراهيم يونسی، معاون اول قوه قضائيه ايران از توقيف اموال بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار زندانی، خبر داد.

بابک زنجانی، تاجر و سرمايه‌دار زندانی

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهيم رئيسی امروز پنج‌شنبه ۱۰  بهمن‌ماه در شيراز گفت اموالی که از بابک زنجانی شناسايی شده، توقيف گرديد و تحت نظر دادستان قرار دارد.

يونسی گفت: "بدهی او (بابک زنجانی) به وزارت نفت بحث محوری است که ابعاد مختلفی در اين پرونده وجود دارد که يک بعد آن بحث بيت‌المال و حق قطعی و بدهی به وزارت نفت است."

به‌گفته معاون قوه قضائيه پرونده بابک زنجانی در دادسرای تهران در حال رسيدگی است و متهم در مراحل بازجويی و بازپرسی قرار دارد.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور نيز امروز در رابطه با پرونده بابک زنجانی گفت سعی شده است دستگیری‌ها خیلی گسترده نشود.

بابک زنجانی عصر روز دوشنبه ۹ دی‌ماه بازداشت شد.

وی که خود را یک “بسیجی اقتصادی” می‌نامد، پیش از این عضو سپاه پاسداران بوده و به‌گفته خودش روزانه حدود ۸۰ میلیارد تومان درآمد دارد.

او در دسامبر ۲۰۱۲ توسط اتحادیه اروپا به دلیل آن‌چه “کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران” خوانده شد، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت.

همچنین بابک زنجانی و مؤسسه‌های مرتبط با او در آوریل ۲۰۱۳ توسط آمریکا به پولشویی برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متهم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • shahrvand

    اموال بابک زنجانی که چه عرض کنیم! اموال تنها بنام اینها است، مال ولی امر مسلمین جهان است. حالا هم در اختیار ستاد فرمان امام است ! ازاین نمایندگان رهبری برای نگهداری دارایی های بیحساب ملایت امر تمامی ندارد. این دارایی ها تنها بنام اینها است نه مال اینها. شهروند درجه سه

  • Majid

    دیروز توقیف آن بود و امروز توقیف این و فردا توقیف اون یکی. اما تا زمانیکه در  دکان رهبری را که صاحب دکانش فاقد صلاحیت و شایستگی از برای رهبریست را  تخته نکرده و او  را توقیف نکرده و محاکمه و به مجازات نرسانیم توفیق در هیچ  امری حاصل نخواهد شد. تضمین.