ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجاوز گروهی به يک زن بيوه، اين بار در پاکستان

در پی تجاوز گروهی به دختری ۲۰ ساله در هند بر اساس حکم شورای يک روستا، اينک در پاکستان نيز بر پايه حکم يک دادگاه قبيله‌ای، يک زن ۴۵ ساله مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

چندين مرد، به اتهام تجاوز گروهی به يک زن بيوه ۴۵ ساله و ضرب و شتم وی، در شرق پاکستان دستگير شدند. يک دادگاه قبيله‌ای حکم تجاوز به زن بيوه را به‌منظور مجازات برادر وی صادر کرده بود.

خشونت عليه زنان پاكستانی اشکال مختلفى دارد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، پليس پاکستان روز گذشته، پنج‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه (۳۰ ژانويه) اعلام کرد که يک دادگاه غيرقانونیِ قبيله‌ای در منطقه پنجاب، واقع در شرق پاکستان، حکم تجاوز گروهی به يک زن بيوه ۴۵ ساله را صادر کرد.

حکم دادگاه قبيله‌ای برای مجازات برادر اين زن که متهم به رابطه نامشروع بود صادر شد.

در اين رابطه سه مرد چندين بار زن را مورد تجاوز قرار داده‌اند و پليس شش مرد را به‌عنوان متهم بازداشت کرده و به‌دنبال يافتن چهار مظنون ديگر است.

اين ماجرا جمعه هفته گذشته رخ داده است. زن قربانی پس از گذشت يک هفته، روز گذشته به پليس مراجعه کرد و ماجرا را شرح داد.

دادگاه‌های قبيله‌ای در پاکستان قانونی نيستند اما با اين حال در مناطق روستايی به‌شکل گسترده‌ای همچنان فعاليت می‌کنند.

در فوريه سال ۲۰۰۲ نيز يک زن روستايی ۳۳ ساله پاکستانی به نام مختاران مای مورد تجاوز دسته‌جمعی قرار گرفت.

حکم تجاوز جمعی به مختاران مای از جانب شورای يک قبيله پرنفوذ در روستای مرولا در شمال ايالت پنجاب، صادر شد.

اين حکم از آن روی صادر شد که برادر ۱۲ ساله مختاران مای در کنار يک زن از اين قبيله ديده شده بود و از آن‌جا که به نظر شورای قبيله با اين اقدام به حيثيت تمامی قبيله لطمه وارد می‌شد می‌بايست به‌عنوان تلافی رفتار برادر، تجاوز گروهی به مختاران مای انجام می‌گرفت.

بعدها در دادگاه آشکار شد که اين يک داستان ساختگی برای سرپوش گذاشتن بر واقعيت تجاوز به برادر ۱۲ ساله او بوده است.

۱۴ نفر به اتهام تجاوز به مختاران مای بازداشت شدند اما در ماه مارس ۲۰۰۵، پنج نفر از آن‌ها تبرئه شدند و حکم نفر ششم از اعدام به حبس ابد تغيير يافت و بعد پرونده آنان به ديوان عالی پاکستان ارجاع داده شد.

مختاران مای، زن روستايی ۳۳ ساله پاکستانی در فوريه سال ۲۰۰۲ مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

سه هفته پيش از اين ماجرا خبر ديگرى در مولتان پاكستان منتشر شد كه در آن مادر و دو خواهر مرد ۲۲ ساله‌اى كه ظاهرا رابطه‌اى با يك زن شوهردار داشته، مورد انتقام همسر این زن قرار گرفته‌اند. اين سه زن توسط هفت مرد مسلحى كه به خانه آن‌ها ريختند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور شدند كه لخت از ميدان روستای كابولا به خانه بازگردند. پليس محلی اين هفت مرد را دستگير کرد.

خشونت عليه زنان پاكستانی اشکال مختلفى دارد. از ضرب و شتم در خانه تا کشتن آنان به بهانه حفظ ناموس و مورد تجاوز قرار دادن به‌منظور انتقام‌جویی از مردان. اين زنان در مراجعه به پليس حتى از طرف مأموران انتظامى مورد آزار و سوء استفاده جنسی قرار مى‌گيرند. در درگيرى‌هاى قومى نيز آنان نخستين قربانيان‌اند. در روستاها که شوراهاى ده قدرت را در دست دارند، زنان وسیله‌ای برای اقدامات تلافی‌جویانه در برابر "گناهان" مردان و برادران خود هستند.

۱۰ روز پيش، در روز سه‌شنبه يکم بهمن‌ماه (۲۱ ژانویه)، یک شورای روستایی در هند، کشور همسايه پاکستان نيز دختری ۲۰ ساله را به دلیل برقراری رابطه با پسری از روستای همسایه، به تجاوز گروهی محکوم کرد.

عاملان تجاوز، از جمله رئيس شورای روستا که ۱۲ نفر هستند، دستگیر شده‌اند و دختر قربانی در بیمارستان بستری است.

در اين زمينه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 32

    […] پاکستان: تجاوز گروهی به یک زن بیوه ۳۱ جنوری، رادیو زمانه چندین مرد، به اتهام تجاوز گروهی به یک زن بیوه ۴۵ ساله و ضرب و شتم وی، در شرق پاکستان دستگیر شدند. یک دادگاه قبیله‌ای حکم تجاوز به زن بیوه را به ‌منظور مجازات برادر وی صادر کرده بود. […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 33

    […] مراکش بستن راه گریز از تجاوز گامی کوچک در راه پایان دادن به مصیبت در شمال آفریقا عفو بین الملل ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ در مارچ ۲۰۱۲ امینه فیلالی ۱۶ سال داشت که در اوج بدبختی تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد. چند ماه پیشتر او ناگزیر شده بود با مردی که به او تجاوز کرده بود ازدواج کند. تا هفته پیش، مردانی که در مراکش به خاطر تجاوز متهم می شدند در صورتی که قربانی زیر ۱۸ سال بود می توانستند با ازدواج با او از مجازات بگریزند. اکنون دو سال پس از مرگ امینه، این ماده قانونی ملغا شده است. ازدواج اجباری زنان آواره سوری اسپانیا تظاهرات در اعتراض به سخت‌تر شدن قوانین سقط جنین پاکستان تجاوز گروهی به یک زن بیوه […]

  • فرید

    گویا مثل اقتصاد که چرخه های رونق و رکود دارد، انسانیت هم در ادوار مختلف چرخه های افول و فراز دارد، با این تفاوت که سهم عمده افول آن متعلق به کشورهایی چون پاگستان و عربستان و... دارد انسان از دیدن این همه وحشی گری دلش میگیرد