ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"جایزه ملی ریاست جمهوری" به سينماگران داده می‌شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ايران در

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ايران در پيام خود به‌مناسبت گشايش سی‌ودومين دوره جشنواره فیلم فجر از اهدای "جایزه ملی ریاست جمهوری" به سینماگران خبر داد و گفت اين جايزه برای آشتی دادن مردم با سينمای ملی است.

علی جنتی، وزير ارشاد، در مراسم گشايش سی‌ودومين جشنواره فیلم فجر پيام حسن روحانی را خواند.

به گزارش منبع خبری ايران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، جمعه ۱۱ بهمن‌ماه در مراسم گشايش جشنواره فيلم فجر پیام حسن روحانی به سينماگران ايرانی را خواند.

در اين پيام رئيس‌جمهور ايران بر افزايش مخاطب در سينمای ايران تأکيد کرد و گفت: "بازگرداندن مخاطب مهم‌ترین رسالت سینما و سینماگر است چراکه سینما بدون مخاطب معنا ندارد. جشن و جشنواره زمانی معنا می‌یابد که بدانیم مردم از سینمای بومی خود راضی‌اند و به آن دل بسته‌اند."

وی از سينماگران خواست تا آن‌چه در طول سال‌ها از سر گذرانده‌اند، فراموش نکنند و "استوار" قدم بردارند.

رئيس‌جمهور ايران گفت: "آن‌چه بر فضای سینمای ایران گذشته است این هنر صنعت را غبارآلود کرده است ولی حال بیایید با هم به افق‌های وسیع‌تری که در پیش داریم چشم بدوزیم."

روحانی "تمدن ایرانی و اسلامی" را منابع غنی‌ای برای فیلم شدن دانست و افزود: "اکنون که جهان به استقلال پیام صلح ایران می‌رود و تیغ ایران‌هراسی کُند شده، جشنواره فیلم فجر می‌تواند مسیر رسیدن به این مقصود را هموار کند."

وی در بخش ديگری از سخنان خود گفت: "من در پاسخ به سینماگری که هوای جهانی دارد، می‌گویم سفر به سلامت اما قول بده جایزه اول را از مردم سرزمین خود دریافت کنی."

روحانی با بيان اين‌که نهاد ریاست‌جمهوری با همراهی وزارت ارشاد "جایزه ملی ریاست‌جمهوری" را به آثار هنری اهدا می‌کند، افزود: "این جایزه به آثار سینمایی و مستندی که در هدف آشتی مردم با سینما یا سینمای میان‌فرهنگی قدم بردارند اهدا می‌شود."

علی جنتی نيز در اين‌باره تأکيد کرد که اين جايزه امسال فقط به جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد چون هماهنگی‌های لازم برای اختصاص دادن این جایزه به جشنواره موسیقی فجر، تئاتر و هنرهای نمایشی صورت نگرفته است.

وی وعده داد که سال آینده "جایزه ملی ریاست‌جمهوری" به هنر موسیقی و تئاتر نیز اختصاص يابد.

سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر از فردا، شنبه ۱۲ بهمن‌ماه کار خود را به‌طور رسمی آغاز می‌کند.

در اين دوره ۲۱ فیلم برای دستيابی به سیمرغ بلورين رقابت خواهند کرد.

علی‌رضا رضاداد دبیر جشنواره سی‌ودوم است و کیانوش عیاری، پرویز شهبازی، فرامرز قریبیان، هوشنگ گلمکانی، مجتبی راعی، فرهاد توحیدی، محمد داودی و محسن شاه‌ابراهیمی، اعضای هيئت داوران اين دوره از جشنواره هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.