ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز سال اسب: چینی‌ها سال نو را جشن می‌گیرند

آغاز سال نو چینی

سراسر چین، هنگ کنگ، تایوان، اندونزی و بسیاری کشورهای دیگر که جمعیت بالایی از چینی‌ها در آنجا زندگی می‌کنند، در روز ۳۱ ژانویه سال نوی چینی را جشن گرفتند.

تقویم چینی، ترکیبی از تقویم‌های شمسی و قمری است و هر سال با نام یک حیوان نامگذاری می‌شود. امسال سال مار جای خود را به اسب خواهد داد. در روز اول سال جدید، چینی‌ها به معبد رفته، دعا کرده و عود روشن می‌کنند. آتش بازی، روشن کردن فانوس‌های کاغذی، خوردن نارنگی و رقص و شادی  از دیگر رسوم سال نوست. شام سال نو در مناطق مختلف چین، رسوم مختلف به همراه دارد اما سفره همیشه همراه با اردک و ماهی است و برای طول عمر بیشتر، رشته‌های دراز از جنس آرد برنج سرو می‌شود.

سال نو چینی بزرگ‌ترین و شاد‌ترین تعطیلات در تقویم چینی است. به مناسبت سال اسب، ویترین مغازه‌ها پر از عروسک‌های اسب شکل شده‌اند. چینی‌ها معتقدند افرادی که در سال اسب به دنیا می‌آیند، باهوش، مهربان، پر انرژی، تیزبین، کله شق و برای دیگران جذاب و سرگم کننده‌اند. در اساطیر و حکمت چینی پنج عنصر کیمیاگری اولیه در خلقت وجود دارند (چوب، آتش، خاک، فلز و آب). اسب مربوط به عنصر چوب است که مرتبط به پایداری است. چینی‌ها بر این باوردن که سال اسب برای آن‌ها پایداری بیشتری را همراه با شادی به ارمغان خواهد آورد.

طبق سنت‌ها در روز سال نو چینی‌ها منازل خود را تمیز می‌کنند تا از هر گونه بخت شوم مرتبط با سال‌های گذشته‌‌ رها شوند. از چاقو و اشیاء تیز استفاده نمی‌کنند چون ممکن ثروتشان را «ببرند». برای بخت و ثروت بیشتر، رنگ قرمز می‌پوشند. ماهی قرمز‌ها را در نهر‌ها‌‌ رها می‌کنند. در پاکت قرمز به کودکانه عیدی می‌دهند. بدهی‌های خود را می‌پردازند و برای سلامت و صحت، نارنگی می‌خورند.

عکس: خبرگزاری فرانسه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.