ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حذف میلیون‌ها کارگر از دریافت سبدهای کالایی دولت

بر اساس محاسبات فعلی دولت، هشت میلیون کارگر بیمه شده و نزدیک به پنج میلیون کارگر بیمه نشده و آزاد، از شمول طرح کنونی دولت کنار گذاشته خواهند شد

وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است شرط دریافت سبدهای کالایی دولت، درآمد زیر ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، "سبد کالای رایگان" تنها شامل آن دسته از سرپرست‌های خانواری خواهد شد که زیر پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و  قانون کار قرار دارند و درآمد ماهانه آنها زیر ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

پیش‌تر مسئولان دولتی با تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای اعلام کرده بودند که برخی از گروه‌های ضعیف اقتصادی به مانند بازنشستگان، کارگران و... سبدهای کالایی ویژه‌ای را در ماه‌های بهمن و اسفند دریافت خواهند کرد.

حال یک روز پیش از آغاز طرح و واگذاری سبدهای کالایی دولتی، وزارت صنایع و تجارت دولت روحانی اعلام کرده است که این طرح تنها شامل آن دسته از مشمولانی خواهد که زیر ۵۰۰ هزارتومان درآمد دارند.

دور نخست توزیع کالاهای رایگان، قرار است از فردا یکشنبه ۱۳ بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز شود.

کارگران مهاجر یا کارگران غیرقانونی هم به مانند سابق از دریافت کمک‌های اقتصادی دولت محروم هستند.

یک مقام آگاه در وزارت صنعت و تجارت به ایسنا گفته است که ۹ تا ۱۰ میلیون ایرانی، واجد این شرایط خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به دلیل ضعف در پایه آماری کشور، مواردی نظیر کارگران فصلی، رانندگان تاکسی ، کشاورزان و مشاغلی از این قبیل که به هیچ سازمان و ارگانی وصل نیستند و زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار ندارند، در قالب این طرح جای نخواهند گرفت.

بر اساس محاسبات فعلی دولت، هشت میلیون کارگر بیمه شده و نزدیک به پنج میلیون کارگر بیمه نشده و آزاد، از شمول طرح کنونی دولت کنار گذاشته خواهند شد.

کارگران مهاجر یا کارگران غیرقانونی هم به مانند سابق از دریافت کمک‌های اقتصادی دولت محروم هستند.

 سبد کالایی مرحله اول شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع‌، دو بسته پنیر بسته بندی شده و یک شانه تخم مرغ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذران

    راست میگوید این بازنشسته. ملت ایران را حذف کنند، عده ای از امت حزب اله حاضر در صحنه بمانند برای تظاهرات و رای دادن ، بقیه را می خواهند برای چه؟ مزاحم اقایان می شوند. پول نفت و آن همه سرمایه های بنیادها و ستاد فرمان امام و مخابرات و اما رضا و .... بماند برای ولایت امر مسلمین و بقیه آخوندها و طرفدارانشان. حفظ اسلام واجب است و حفظ حکومت اوجب واجبات . ملت را میخواهند چه کنند. 35 سال پیش یک غلطی کردند و دیگر بدرد چه میخورند؟ شهروند درجه سه

  • بازنشسته نه درصدی

    آقاجان اینها مهم نیست. بفکر سوریه باشید. حکوت بعثی سوریه را حفظ کنید. در فکر سید حسن نصراله باشید. جنوب لبنان را حفظ کنید. غزه را حفظ کنید. بفکر اسلام باشید. بفکر روحانیت معظم باشید. همه فدای ولایت مطلقه باشید. حفظ حکومت اوجب واجبات است. آقا حکومت بعثی سوریه دارد از دست میرود شما بفکر مردم ایران هستید؟ بفکر حفظ روحانیت معظم و حفظ مراجع باشید. همه فدای رهبر شوید. بنیاد های مستضعفان ، علوی ( در خارج کشور و در شیطان بزرگ امریکا ) ، بنیاد 15 خرداد ، شهید، بنیاد بین المللی قدیر، ...شیعه، بنیاد بین المللی اهل بیت، تقریب مذاهب، حوزه های معظم علمیه، ستاد ائمه جمعه ، طلبه ها ، ..... تازگی بنیاد بین المللی حضرت علی اصغر، ... ، ستاد فرمان امام و پیمانکاری های سپاه و مخابرات با درامدهای نجومی ، درامدهای نفتی چه آنهایی که به حساب می آید و ملاخور میشود چه آنها که روی دریا میفروشند و معلوم نیست به کجا میرود ، هزینه های غزه ، هزینه های ساخت گنبدها و گلدسته های طلا و حرم و بارگاه و ... در عراق و سوریه و هزینه های تبلیغات برای حکومت در خارج و داخل کشور و هزینه های آقازاده ها، هزینه های ملایانی مانند مصباح ، یزدی ، مهوی کنی ، مکارم شیرازی ، واعظ طبسی ، و دیگر مراجع معظم در قم ،.... سرداران سپاه ، نیروی انتظامی اطلاعات و .... پس از کجا باید تامین شود؟ اقا اینقدر مردم مردم نگویید. اینقدر سیاه نمایی نکیند، سفید نمایی کنید . اینقدر در باره حقوق مردم ننویسید ، بشکنید این قلمها را . اسلام برای شما خوب است ، برای شما خانه می سازد ، برق را مجانی میکند ، اتوبوس را مجانی می کند ، همه چی مجانی می شود ، ما شما را به مقام انسانیت می رسانیم ، ابر قدرتها را بخاک مذلت میکشانیم ، اسرائیل را نابود می کنیم تا عربها با خیال آسوده بیایند سراغ ایران . اینقدر ایران ایران نگویید ، اگر خدانخواسته حکومت بعثی سوریه زبانم لال نابود شود چه کسی از طرف حکومت سوریه بیاید در امارات عربی اعلامیه امضا کند که اینجا خلیج عبی است و این سه جزیره مال امارات است ؟ چه کسی با پولی که از خزانه ملت ایران میگیرد بیاید کمک کند تا خوزستان را عربستان کنند؟ اگر حکومت بعثی سوریه اگر حزب اله لبنان ، اگر حکومت غزه نباشد چه کسانی این کارها را بکند برای حفظ اسلام ؟ حفظ حکومت و حفظ ولایت مطلقه و روحانیت معظم اوجب واجبات است ....