ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن‌های صنفی کارگران: اکثر کارگران کشور، مشمول "سبد کالایی دولت" نشدند

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران

کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، که نهادی دولتی و غیرمستقل در ایران است؛ با ارسال نامه‌ای به علی ربیعی، وزیر کار دولت روحانی، شیوه توزیع سبد کالایی دولت را زیر سئوال برده است و گفته که اکثر کارگران کشور، مشمول این طرح قرار نگرفته‌اند.

روز گذشته، تنها یک روز پیش از آغاز این طرح، وزارت صنایع و تجارت اعلام کرد که تنها آن دسته از مشمولانی که درآمد ماهانه آنها زیر ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است؛ در قالب این طرح جای می‌گیرند.

در نامه این تشکل کارگری-دولتی آمده است که " اغلب کارگران کشور حداقل‌بگیر بوده و انتظار می‌رفت از غربال‌گری درآمد پنج میلیون ریالی مصون باشند، اما اعتراض‌ها نشان می‌دهد که خیل عظیمی از کارگران، از دریافت سبد کالای دولتی محروم مانده‌اند."

بر پایه برخی از برآوردها،هشت میلیون کارگر بیمه شده و نزدیک به پنج میلیون کارگر بیمه نشده و آزاد، از شمول طرح کنونی دولت کنار گذاشته شده‌اند.

در همین نامه این انجمن صنفی کارگران آمده است که تنها چهار میلیون کارگر، فاقد "شناسنامه کارگری" هستند که در این طرح موقعیت آن‌ها لحاظ نشده است.

سبد کالایی مرحله اول شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع‌، دو بسته پنیر بسته بندی شده و یک شانه تخم مرغ است که از امروز یکشنبه سیزدهم بهمن‌ماه، قرار است به مدت ۱۵ روز توزیع شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • En Iran, les conservateurs s’en prennent au « panier de nourriture » du président Rohani | Nouvelles d'Iran

    […] Shargh, cinq millions Iraniens sont concernés par cette mesure, dont deux millions d'ouvriers, à en croire le représentant des syndicats ouvriers du pays, Gholamreza […]

  • بازنشسته نه درصدی

    سلام. کارگران انجمن صنفی دارند و وضعشان خوب نیست. کارمندان که انجمن ندارند هم وضع خوبی ندارند. بازنشستگان که زنده بشمار نمی آیند. چه فرقی میکند انجمن یا کانون داشته باشند یا نداشته باشند؟ یکی از بزرگترها زمانی اندرز میداد که بروید آخوند شوید. من برآشفتم و اعتراض کنان گفتم که بجای درس خواندن برویم آخوند و صدقه خور شویم؟! چنین روزگاری را پیش بینی نمیکردیم. عمری شنیده بودیم که دعا میکردند نزد زن و فرزند شرمنده نباشید. ولی این آخر عمری شدیم نانخور اضافی و نزد خانواده شرمنده . هیچ فریادرسی هم نیست. حتا آنها که زمانی احترام میکردند و محبت داشتند، دیگر پیدایشان نمیشود و خود را از ما پنهان می کنند. صدقه خورهای سابق هم شدند حاکم و ثروتشان سربه آسمان زده. هرچه ازاین روزگار بگویم کم گفته ام. خدایا هرکه به این روزگار دچارمان کرد، خود بدتر ازین شود .