ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه ۲۰۰ نویسنده به ولادیمیر پوتین در ضرورت احترام به آزادی بیان و حقوق هم‌جنسگرایان

بیش از ۲۰۰ نویسنده از سراسر جهان در نامه سرگشاده‌ای به ولادیمیر پوتین از او خواستند به آزادی بیان و به حقوق هم‌جنسگرایان احترام بگذارد.

بیش از ۲۰۰ نویسنده از سراسر جهان در نامه سرگشاده‌ای به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از او خواستند که به آزادی بیان احترام بگذارد. نویسندگان این نامه از قوانین تبعیض‌آمیز در روسیه بر ضد هم‌جنسگرایان به تندی انتقاد کردند. نویسندگانی مانند گونتر گراس، الفریده یلینک، سلمان رشدی و اورهان پاموک از امضاءکنندگان این نامه سرگشاده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مشعل بازی‌های المپیک را روشن کرده. آیا چراغ فرهنگ هم در این کشور روشن است؟

چند روز پیش از آغاز المپیک زمستانی در سوچی، بیش از ۲۰۰ نویسنده از سراسر جهان در نامه سرگشاده‌ای به ولادیمیر پوتین بر ضرورت صیانت از آزادی بیان در روسیه تأکید کردند. نامه نویسندگان به پوتین در روزنامه گاردین منتشر شده است.

«ما نمی‌توانیم سکوت پیشه کنیم و بنگریم به اینکه چگونه همکارانمان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در روسیه را به سکوت وامی‌دارند و یا آنها را تنها به این جرم که عقیده‌شان را بیان کرده‌اند، تحت تعقیب قرار می‌دهند.»

نویسندگان در این نامه همچنین از قوانین تبعیض‌آمیز در روسیه بر ضد هم‌جنسگرایان انتقاد کرده‌اند.

آنها در فرازی از این نامه آورده‌اند: «ما نمی‌توانیم سکوت پیشه کنیم و بنگریم به اینکه چگونه همکارانمان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران در روسیه را به سکوت وامی‌دارند و یا آنها را تنها به این جرم که عقیده‌شان را بیان کرده‌اند، تحت تعقیب قرار می‌دهند.»

در این نامه همچنین آمده است: «در یک نظام دموکراتیک انتظار می‌رود که صدای مستقل همه شهروندان شنیده شود.»

نویسندگان این نامه سرگشاده از ولادیمیر پوتین خواسته‌اند قوانین محدودکننده و سلب‌‌کننده آزادی بیان در روسیه را لغو کند.

«جامعه جهانی می‌بایست با عقاید متنوع همه شهروندان روس آشنا شود و از این عقاید به تنوع فرهنگی بیشتری دست یابد.»
۲۱۷ نویسنده از ۳۰ کشور جهان نامه سرگشاده به پوتین را امضاء کرده‌اند. در بین امضاءکنندگان نویسندگان سرشناسی مانند سلمان رشدی، جاناتان فرانتسن و مارگرت آتوود و همچنین نویسندگان سرشناس و مطرحی از روسیه مانند لیودمیلا اولیسکایا نیز حضور دارند.

دوازدهمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۱۴ از هفتم تا بیست و سوم فوریه در شهر سوچی در روسیه برگزار می‌شود. این دومین بار است که بازی‌های المپیک در روسیه برگزار می‌شود اما برای نخستین بار است که در سایه بازی‌های المپیک، تدابیر امنیتی برای محدود کردن آزادی‌های مدنی شهروندان به کار گرفته می‌شود.

لیودمیلا اولیسکایا: «دستگاه پوتین تلاش می‌کند یک فرهنگ تجویزی و ایدئولوژیک را به انسان‌ها تحمیل کند.»

نویسندگان در این نامه سرگشاده از ولادیمیر پوتین خواسته‌اند که قوانینی که آزادی بیان در روسیه را خفه می‌کند و از پا می‌اندازد، لغو کند.

در آستانه برگزاری المپیک زمستانی در سوچی، دولت روسیه سانسور اینترنت را با روش‌هایی هوشمندانه، شدیدتر از هر زمان دیگری اعمال می‌کند. هزاران سایت مسدود شده‌اند، وبلاگ‌نویسانی به خدمت دولت درآمده‌اند که به طور زنجیره‌ای محتوای مورد تأیید دولت را در اینترنت بگسترانند، ایمیل‌های کاربران و چت‌روم‌ها تحت نظر مأموران اطلاعاتی قرار گرفته است.

سلمان رشدی در گفت‌و گو با گاردین گفته است نامه سرگشاده به ولادیمیر پوتین به گونه‌ای نوشته شده که برای نویسندگان و هنرمندان روس و همچنین برای شهروندان روسیه مفید باشد.

لیودمیلا اولیسکایا که آثارش تاکنون به ۱۷ زبان ترجمه شده و از زنان نویسنده شناخته‌شده در جهان به شمار می‌آید، به گاردین گفته است در روسیه دستگاه پوتین تلاش می‌کند یک فرهنگ تجویزی و ایدئولوژیک را به انسان‌ها تحمیل کند. از این نظر سیاست‌های فرهنگی پوتین به گفته خانم اولیسکایا یادآور برخی سیاست‌های فرهنگی در زمان اتحاد جماهیر شوروی است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 34

    […] نامه ۲۰۰ نویسنده به ولادیمیر پوتین در ضرورت احترام به آ… اسراییل راجر واترز از هنرمندان خواست به تحریم اسراییل […]