ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در روز گشايش المپيک زمستانی سوچی بيش از ۲۰ معترض در روسيه بازداشت شدند

در روز گشايش المپيک زمستانی

در روز گشايش المپيک زمستانی سوچی باز هم مخالفان سياست‌های کرملين و قوانين ضد دگرباشان جنسی در روسيه دست به اعتراض زدند. پليس در مسکو و سن‌پترزبورگ بيش از ۲۰ معترض را بازداشت کرد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، معترضان در مسکو با شعار "نه به بازی‌های المپيک؛ در کشوری که سرکوب سياسی وجود دارد"، مورد حمله پليس قرار گرفتند.

وب‌سايت کاسپاروف که از منتقدان کرملين است شامگاه امروز، جمعه ۱۸ بهمن‌ماه (هفتم فوريه) نوشت در مرکز مسکو و در نزديکی ميدان سرخ نيروهای امنيتی چندين معترض را بازداشت کردند.

بنا به اين گزارش، دست‌کم ۱۵ تن از مخالفان سياست‌های ولاديمير پوتين در مسکو بازداشت شده‌اند.

همچنين دست‌کم دو تن از مخالفان نيز که در يک ايستگاه مترو پلاکاردی با شعار "بازی‌های [المپيک] غارتگران" در دست داشتند بازداشت شدند.

اپوزيسيون، شرکت‌های کارفرمای تأسيسات المپيک را که به کرملين نزديک هستند متهم می‌کند که با ساخت‌وسازهای خود در سوچی مبالغ کلانی به جيب زده‌اند.

مراسم گشايش بيست‌ودومين دوره بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی

در سن‌پترزبورگ نيز پليس عليه معترضان وارد عمل شد و چهار فعال مدافع حقوق دگرباشان جنسی را که عليه قوانين ضدهمجنسگرايان در روسيه دست به تظاهرات زده بودند، دستگير کرد. آن‌ها عليه تبعيض جنسيتی در مسابقات المپيک سوچی اعتراض می‌کردند.

مراسم گشايش بيست‌ودومين دوره بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی، شامگاه امروز تحت تدابیر شدید امنیتی، برگزار شد.

در این بازی‌ها، دو هزار و ۹۰۰ ورزشکار برای کسب مدال‌های قهرمانی بیش از ۱۶ روز به رقابت خواهند پرداخت.

این المپیک گران‌ترین در تاریخ المپیک‌های زمستانی خواهد بود و انتظار می‌رود که بیش از ۳۷ میلیارد یورو هزینه برداشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.