ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آموزش و پرورش: ۳۹ هزار کودک امسال از تحصيل بازماندند

محمد ديمه‌ور، معاون آموزش ابتدايی

محمد ديمه‌ور، معاون آموزش ابتدايی آموزش و پرورش ايران از وجود ۳۹ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمد ديمه‌ور گفت: "بر اساس آخرين آمار به‌دست آمده در سال تحصيلی ۹۳-۹۲، ۳۹ هزار دانش‌آموز از تحصيل بازمانده‌اند."

وی در همين حال افزود: با تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و ادارات آن در استان‌های مختلف تاکنون چهار هزار نفر به تحصيل بازگشته‌اند."

معاون آموزش ابتدايی آموزش و پرورش گفت: "بخش قابل توجهی از اين افراد مربوط به گذردوره هستند که بايد به کلاس اول رفته اما در زمان لازم ثبت نام نکرده‌اند."

وی بخشی از مشکلات دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل را مشکلات معيشتی عنوان کرد و افزود: "بسياری از خانواده‌ها به دليل درآمد پايين و مشکلات فرهنگی و معيشتی اجازه تحصيل به فرزندانشان را نمی‌دهند."

معاون آموزش ابتدايی آموزش و پرورش ايران يکی ديگر از دلايل وجود دانش‌آموزان محروم از تحصيل را "مشکلات فرهنگی" دانست و در توضيح آن گفت: "برخی از کلاس‌ها به‌ويژه کلاس‌های زير ۱۰ نفر به صورت مختلط برگزار می‌شود که برخی خانواده‌ها به‌دليل مشکلات فرهنگی اجازه تحصيل به فرزندانشان را در اين کلاس‌ها نمی‌دهند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    اینها هم روی کودکانی که حتا نیمه شب های این زمستان سرد چه در تهران و چه در شهرستانها گدایی میکنند.