ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوکراين: گردهمايی ۷۰ هزار نفری مخالفان در کيف

اپوزيسيون اوکراين در يک گردهمايی

اپوزيسيون اوکراين در يک گردهمايی ۷۰ هزار نفری در ميدان استقلال کيف عزم خود را در برابر قدرت ويکتور لانوکوويچ نشان داد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در اين گردهمايی رهبران اپوزيسيون نيز شرکت داشتند.

دميترو بولاتوف، از فعالان اپوزيسيون که چندی پيش بازداشت و شکنجه شد و اکنون برای مداوا در ليتوانی به‌سر می‌برد در يک پيام تلفنی گفت: "ما قصد نداريم تسليم شويم و به راه خود ادامه خواهيم داد."

"روسلانا" خواننده زن اوکراينی ميکروفون را نزديک تلفن نگه داشته بود تا شرکت‌کنندگان صدای بولاتوف را بشنوند و حاضران نيز جمله‌های اين فعال را تشويق‌های خود همراهی می‌کردند.

ويتالی کليچکو، يکی از رهبران اصلی اپوزيسيون که قهرمان بوکس جهان است در سخنانی ويکتور لانوکوويچ، رئيس‌جمهور اوکراين را فراخواند تا "برای شنيدن صدای مردم" به ميدان استقلال بيايد.

کليچکو اوکراينی‌ها را نيز فراخواند تا در روز پنج‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه (۱۳ فوريه) از ساعت ۱۱ صبح به‌وقت محلی دست به اعتصاب عمومی زده و با پرچم‌های ملی به خيابان‌ها بيايند.

ويتالی کليچکو از مردم خواست تا در واحدهای دفاع از خود در سراسر کشور متحد شوند و از شعار "من يک اوکراينی هستم و ترسی ندارم" پيروی کنند.

او گفت: "کسی نمی‌تواند ما را در هم شکند؛ ما به نبرد خود ادامه خواهيم داد."

پترو پروشنکو، تاجر بانفوذ و نماينده مستقل در پارلمان اوکراين در سخنانی اعلام کرد که ۳۹۲ مخالف بازداشت شدند در درگيری‌های روزهای اخير آزاد شده‌اند اما هنوز ۴۹ تن از آن‌ها در زندان به‌سر می‌برند.

آزادی اين زندانيان يکی از خواسته‌های تظاهرات امروز بود.

خبرگزاری فرانسه نوشته است تعداد تظاهرکنندگان امروز با تظاهراتی که يک هفته پيش برگزار شد قابل مقايسه بود اما از تعداد شرکت‌کنندگان در اعتراضات ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۳ و ژانويه سال جاری کمتر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.