ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستاره‌های سینما در سی و دومین جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که میزبان چهره‌های سینمایی در کاخ جشنواره بوده است.

فرهنگ ستاره پروری، در میان ایرانیان جایگاهی غریب دارد. مردم طرفدار ستاره‌های سینما، خوانندگان، آهنگساز‌ها، چهره‌های تلوزیونی و نویسندگان می‌شوند، اما چهره‌های فرهنگ و هنر از این طرفداری نفع مالی و معنوی، آنچنان که در جهان مرسوم است، به دست نمی‌آورند.

ستارگان فیلم‌های هندی بالیوود، ستارگان سریال‌های تلوزیونی ترک، مخاطبان فیلم‌های آمریکای لاتین همه با تعداد مخاطبی بسیار وسیع‌تر از تماشاچیان محتواهای فرهنگی و هنری به زبان فارسی طرف‌اند و این طرفداری نتیجه مادی دارد.

جشنواره فیلم فجر، فرصتی است که دست اندرکاران فیلم و سینما در ایران، «ستاره»‌های مردمی باشند که جمعیت شان و وضعیت اقتصادی شان آنقدر‌ها "ستاره‌ پرور" نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    فیلم "رستاخیز" که ماجرای روز عاشورا و کشته شدن امام سوم شیعیان را به تصویر کشیده، در یازده بخش نامزد دریافت جایزه است واز این رو در صدر جدول نامزدهای سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.!! پس از آن فیلم "چ" درباره مصطفی چمران، یکی از فرماندهان نظامی ایران که در جنگ با عراق کشته شد، با هشت نامزدی در رده دوم فهرست نامزدهای "سودای سیمرغ" (مسابقه سینمای ایران) قرار دارد!! عجب ؟! فقط جای مداحان تیراندازشان خالی است !

  • فلانی

    آدم آمار مطالعه مملکت رو که می‌خواند باورش نمی‌شه تا می‌بینه مردم چقدر در خواندن متن بی‌دقت‌اند؛ حتی متنی به این سادگی. متن حرفش این است که همه جای دنیا ستاره پروری وجود داره اما در ایران ارزش افزدوه این ستاره بودن (یعنی‌‌ همان پول) لزوما در جیب ستاره‌ها نمی‌ره. فرهنگ ستاره بودن هست، منافعش نیست.

  • سارا

    یعنی مثلا همه جای دنیا فرهنگ ستاره پروری وجود ندارد؟! یا مثلا تو امریکا مردم به جای بردپیت دنبال عکس های چامسکی اند؟ یه چیزایی مینویسید آدم نمیدونه چی بگه!!!!!!!!!!!