ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی ‌اژه‌ای: بی‌جهت برای رفع حصر سران فتنه تلاش می‌کنند

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور گفت تلاش برای رفع حصر ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد بی‌نتيجه است و تا آنان توبه نکند اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، محسنی اژه‌ای که در جمع طلاب حوزه علميه همدان سخن می‌گفت، اظهار داشت: "افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند به نتيجه هم نمی‌رسند، سران فتنه کشور را به تلاطم انداختند، اموال مردم تخريب و افرادی کشته و به اموال عمومی و دولتی تعرض شد."

وی افزود: "تا سران فتنه نسبت به اين اقدامات مجرمانه خود ابراز برائت نکنند، اتفاقی نمی‌افتد."

موسوی، کروبی و رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

دادستان کل کشور همچنين گفت: "می‌گويند ما توبه نمی‌کنيم، اين افتخار ندارد، توبه يک نعمت پروردگار است و البته هرکسی هم توفيق توبه پيدا نمی‌کند، اگر کسی جرمی و اشتباهی مرتکب شد، افتخار ندارد بلکه خجالت‌آور است؛ همچنين کسانی که بی‌جهت خود را به زحمت می‌اندازند و شايعه پراکنی و فضاسازی می‌کنند بازهم مردم را نشناختند و هيچ دستگاهی کاری ديگر انجام نخواهد داد."

وی در بخش ديگری از سخنانش حقوق بشر ‌را از "ابزارهای نظام سلطه" خواند، و افزود: "شک نکنيد بعد از مسئله انرژی هسته‌ای، يکی از مسائل بسيار مهمی که با آن وارد کشور شده و به مقابله با ما می‌پردازند بهانه حقوق بشر است."

سخنگوی قوه قضائيه همچنين به احزاب که غيرقانونی شده‌اند اشاره کرد و ب بيان اين‌که "بعضی از احزاب منحله امروز با کمال پررويی می‌خواهند به فعاليت خود ادامه بدهند"، گفت: "امروز اين احزاب افراطی و انحصارگرا مدعی اعتدال شده‌اند، اگر ما اعتدال را تعريف نکنيم آن‌ها می‌خواهند اين کارها را بر رئيس‌جمهور تحميل کنند که البته نمی‌توانند."

احزاب و سازمان‌های اصلاح‌طلبی چون جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران که پيش از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ در ايران فعاليت می‌کردند پس از اين رخدادها از سوی نهادهای حکومتی ممنوع اعلام شده‌اند.

گروهی از اعضای اين گروه‌ها هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند و برخی نيز آزاد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    باتوجه به نوشته آقا بهمن ، این روسیه که نزدیگ به نیمی از کشور ما را بریده و جدا کرده بعد هم برای گرفتن بقیه اش، نام اران و آلبانیا را گذاشته آذربایجان حالا شده دوست نظام مقدس و پشتیبان اسلام عزیز ! انگلیس هم بخش مهم دیگری از کشور ما را جدا کرده ، ولی روابط ما با آن همیشه برقرار بود ، گسست کنونی را هم در حال جوش دادن هستند. ولی امریکا که اگر در کودتای 28 امرداد با ما دشمنی کرد ( که کرد ) ، مایه رونق و پیشرفت فنی و اقتصادی ما هم شد دشمنی آشتی ناپذیر داریم. بدتر از آن ، اسرائیل که دشمن دشمنان ما ( سران عرب ) است را می خواهیم نابود کنیم تا عربها با خیال آسوده بیایند سراغ ما ! با امارات عربی که خواهان تجزیه ایران و گرفتن سه جزیره است بالاترین روابط بازرگانی ( با تراز منفی بزیان ایران ) داریم. حکومت بعثی سوریه هم که از ادعای امارات عربی پشتیبانی میکند همچنین حزب اله لبنان که مانند امارات عربی و بشار اسد خلیج فارس را عربی میخواند می بینید چه چه اندازه دوستیم. سرنوشت کشور که هیچ سرنومشت نظام مقدس را هم با سرنوشت آنها گره زدیم! ( ما که نه، رهبر فرزانه و بابصیرت ). آقایان کروبی و موسوی تا زمانی که طرفدار سرکوب و قتل و غارت بودند ، عزیز و گرامی بودند، ولی همین که بگفته عبید زاکانی دغدغه عدالت در سرشان افتاد و سخن از حقوق ملت گفتند دچار حصر و حبس و زندان و ... شدند !

  • YEGANEH

    خیلی عجیب است ما در قرن 21هستیم دهکده جهانی عصر ارتباطات اما همه چیز در هاله ای از ابهام است مثلا این روسها معلوم نیست دوست ما هستند دشمن ما هستند بما خدمت می کنند ویا سرمایه مارا میچاپند ویا ما راجلو انداختند وما بجای آنها پول خرج میکنیم ودر جنگ سرد آنها مهره اصلی هستیم دیگر از فحش دادن روسها خبری نیست توی اینترنت آمده بود خامنه ای ومحسنی اژه ای فارغ التحصیل سازمان مخوف کا گ ب هستند مثلا معلوم نیست گناه این موسوی چیست آیا اینها جایی اطلاعیه دادند که مردم به قتل وغارت به پردازند تازه ضرب المثلی داریم که می گوید من میگویم بیفت توی چاه توباید بیفتی قانون اساسی را مطالعه می کردم دیدم انچه که اتفاق افتاده این است که اصولا قانون اساسی را گذاشتند پشت خشت در مورد راه پیمایی های 88 طبق قانون اساسی راه پیمایی آزاد است ونیاز به هیچ مجوزی ندارد وطبق عرف راه پیمایی دولت موظف است از راه پیمایان خمایت کند ونگذارد اخلال در راه پیمایی ایجاد شود واگر راه پیمایی به آشوب کشیده شده مقصر دولت است مردم اصولا راضی به آزادی آنها نیستند اول باید در حضور مردم محاکمه شوند اگر مقصر هستند مجازات شوند واگر دولت مقصر است به اشدمجازات تنبیه شود وعاملین وتهمت زننده ها به مکافات عملشان برسند